- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

طنز: کیک هفته دولت را خبرنگاران می بُرند!

 نگارنده: امین الضرب

آذرقلم: بنده حقیر فقیر فلک بسته و خبرنگاری که نباید زبانش دراز باشد و هر لحظه باید مواظب زبانش باشد! همزمان با هفته دولت عرایضی را محض اطلاع خبرنگاران، دولت مردان و دولت زنان فهیم استان می رساند:

به گزارش آذرقلم، دور از رسم ادب و مردانگی است که این لاقبا هفته دولت را به دولتمردان سختکوش، دارای ژن خوب و پدران و مادران آقازاده ها، تبریک نگوید. بنابراین صمیمانه و با دلی آکنده از مهر و لطف و محبت این ایام را به آنها تبریک می گوییم. به هر حال خیلی از دولتمردان هم در روز خبرنگار که خوشبختانه چند روزی از آن نگذشته  خیلی به ما تبریک گفتند و خیلی به ما لطف داشتند. خوب ادب حکم می کند که متقابلا ما هم این ایام را به آنها تبریک بگوییم. به قول ما آذربایجانی ها:

«گِت گَل دییب لر دا!»Image result for ‫کاریکاتور کیک‬‎

نشان به آن نشان که خاطرات مهیّج، شیرین و ماندگار روز خبرنگار هنوز فراموش نشده و شیرینی آن هنوز زیر لب خبرنگاران قرار دارد. از بس کیک خوردیم که قندمان زده بالا. اما لازم می دانیم در این هفته دولت چند نکته را یادآور شویم:

اول: همانطور که دولتمردان در روز خبرنگار خیلی از تکالیف فراموش شده خبرنگاران را یادآور شده و خیلی از وظایفی را که ما خبرنگاران بیسواد! تا حالا نمی دانستیم به ما یادآور شدند و در مدح مقام شامخ خبرنگاران و رسانه ها عریضه ها نوشته و سخنرانی ها و نطق های قرّا سر دادند ما نیز مقابله به مثل کرده و تکالیف و وظایف مسئولان، دولت مردان و دولت زنان را یادآور می شویم و در این رابطه تنها به یکی از تکالیف بسنده می کنیم و نه بیشتر! « لطفا در کنار رسیدگی به امور حساب های بانکی، سفارش خویشاوندان، ژن های خوب، آقازاده ها و فعالیت های سیاسی و حزبی خود، گاهی هم به کار مردم برسید!» راه دوری نمی رود.Image result for ‫خبرنگار کیک‬‎

دوم: همانطور که قریب به اتفاق همه کیک های گرامیداشت روز خبرنگار را مسئولان و دولتمردان بریدند و برای ما دادند این بار هم ما این کار را بکنیم! یعنی اینکه در هفته دولت، آقای استاندار و بقیه مسئولان ادارات و نهادها و سازمان ها، کیکی را که خودشان با پول خودشان خریده اند آماده کنند مراسمی بگیرند و اجازه دهند ما خبرنگاران این کیک ها را ببریم و شمع ها را فوت کنیم چه اشکالی دارد؟!

خنده دار می شود نه؟! پس چرا مسئولان ما به خود اجازه دادند که در برابر چشم ده ها دوربین و خبرنگار و روزنامه نگار ژست دفاع از خبرنگاران گرفته و کیک روز خبرنگار را ببرند؟ به قول آن ضرب المثل معروف: «چیزی که عوض داره، گله نداره!»