هیأت‌های عزاداری مزاحمتی برای آسایش مردم ایجاد نکنند

آذرقلم: امام‌جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی هر دو بر این موضوع متفق القول هستند که: عزاداری‌های محرم نباید موجب سلب آسایش مردم شود.

عزاداری‌های محرم نباید موجب سلب آسایش مردم شود

به گزارش آذرقلم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام‌جمعه تبریز با تاکید بر رعایت حال آحاد مردم در عزاداری‌های محرم، گفت: ساعات عزاداری‌ها باید به گونه‌ای تنظیم شود که موجب سلب آسایش و آرامش مردم نشود.

به گزارش ، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان با بیان اینکه ماندگاری آموزه های فرهنگ عاشورا و قیام سید و سالار شهیدان در شکوه عزاداری های خیابانی است، از مدیران و روسای دسته جات حسینی خواست ساعات عزاداری را به نحوی تنظیم و برنامه ریزی کنند که مزاحمتی برای آسایش مردم نداشته باشد.

وی بر مسجدمحور بودن عزاداری های ماه محرم تاکید و اضافه کرد: بهتر است عزاداران حسینی شروع و پایان مراسم های خود را به مساجد محلات مختلف متمرکز کنند .

وی باتاکیدبر نقش محوری مساجد در عزاداری های محرم گفت: متولیان مساجد زمینه را برای حضور هیئات در مسجد آماده کرده و عزاداری ها از مساجد شروع و خاتمه یابد.

استاندار آذربایجان ‌شرقی هم با اشاره به اینکه شهر تبریز همواره در برگزاری‌ آیین‌های عزاداری امام حسین (ع) و تکریم و تعظیم شعائر این ایام پیشگام بوده و هست،‌ بیان کرد: هیات‌های عزاداری ضمن رعایت حال مردم، آیین های مربوط به این ماه را به موقع برگزار کنند. 

محمدرضا پورمحمدی هم در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، ضمن گرامی‌ داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، با اشاره به لزوم برگزاری شایسته آیین‌های عزاداری امام حسین (ع)، اظهار کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) آیین‌های عزاداری محرم و صفر را عاملی برای زنده نگه داشتن اسلام عنوان کرده‌اند و ما افتخار می‌کنیم که با همت و همراهی مردم این آیین‌ها را در طول زمان زنده نگه داشته‌ایم.

وی در خاتمه گفت: هیات‌های عزاداری ضمن رعایت حال مردم، آیین های مربوط به این ماه را به موقع برگزار کنند.

 

پست‌ بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار اخیر

خوش آمدید!

به حساب خود در زیر وارد شوید

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

افزودن لیست پخش جدید