- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

تمجید مدیرعامل تراکتور از موزه فوتبال آذربایجان

آذرقلم: مدیرعامل باشگاه تراکتور در جریان بازدید از ساختمان جدید «موزه فوتبال آذربایجان» که به تازگی توسط شهرداری منطقه دو تبریز تجهیز و راه اندازی شده، از دست اندرکاران اجرای این طرح تمجید کرد.

به گزارش خبرنگار آذرقلم، صادقیان که شنبه شب از این موزه بازدید می کرد با بیان اینکه گردآوری این همه آثار تاریخی و قدیمی و سابقه در مورد فوتبال آذربایجان و تیم تراکتور برای من بسیار جالب و جذاب بود گفت: بنده در این موزه متوجه شدم که پیشینه فوتبال آذربایجان به بیش از 130 سال قبل می رسد و تبریز در مورد فوتبال هم پیشگام راه اندازی فوتبال حرفه ای در سطح کشور بوده است.

صادقیان در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع مدیریت ورزشی و تیم داری در گذشته تبریز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بررسی اسناد تاریخی در این موزه نشان می دهد که تیم داری از گذشته های دور در این سرزمین توسط بخش خصوصی مدیریت شده و خیلی هم موفق بوده است. ضمن آنکه برگزاری دیدارهای دوستانه بین تیم های منتخب تبریز با تیم های بزرگی از کشورهای ترکیه و روسیه از عظمت و شکوه تیم های فوتبال این سرزمین حکایت دارد.

وی در ادامه ضمن تشکر از زحمات ایوب نیکنام لاله پژوهشگر تاریخ فوتبال آذربایجان و مجموعه دار ورزشی تبریز و نیز شهرداری منطقه دو در راه اندازی و تجهیز پیشرفته ساختمان جدید این موزه و تکمیل فاز دوم آن، از همه ورزشکاران، فوتبال دوستان و گردشگران خواست تا با بازدید از این موزه به قدمت و پیشینه ارزشمند فوتبال آذربایجان پی ببرند.

صادقیان همچنین بر لزوم آشنایی جونان و نوجوانان با تاریخ این سرزمین به ویژه تاریخ فوتبال آذربایجان تاکید کرد و از همه دستگاه ها و هیات های ورزشی خواست تا با وحدت و همدلی برای اعتلای فرهنگ ورزشی این سرزمین گام بردارند.

در ادامه این بازدید، شهردار منطقه دو تبریز هم با اشاره به برخی ویژگی های این موزه که به تازگی توسط شهرداری منطقه دو تجهیز و راه اندازی شده گفت: این موزه در زیربنایی بالغ بر 700 مترمربع و در سه طبقه تجهیز شده است.

باقر خوشنواز گفت: در این ساختمان امکانات جدید شامل: فروشگاه عرضه محصولات ورزشی، کافی شاپ و اتاق پیشکسوتان فوتبال و … راه اندازی شده و المان های ورزشی جذاب در محوطه آن نصب شده که می تواند برای جذب گردشگر بسیار موثر باشد.