- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

جشنواره «بادرشبی» در مراغه آغاز شد

جشنواره «بادرشبی» در مراغه آغاز شد

آذرقلم: نخستین جشنواره فرهنگی اجتماعی و گردشگری «بادرشبی» در مراغه جمعه شب در آیینی با حضور شهروندان و علاقه‌مندان به فرهنگ بومی در این شهرستان آغاز به کار کرد.

به گزارش آذرقلم به نقل از ایرنا، عضو شورای اسلامی شهر مراغه در آیین افتتاحیه این جشنواره گفت: جشنواره بادرشبی برای نخستین بار با هدف معرفی ظرفیت های بومی، گردشگری و فرهنگی و نیز معرفی گیاه دارویی و معطر بادرنجبویه (بادرشبی) برپا شده است.
رقیه رستمی افزود: بادرشبی به عنوان گیاه بومی منطقه مراغه از خاصیت‌های منحصر به فردی در زمینه های دارویی و خوراکی بهره‌مند بوده و این جشنواره فرصتی برای شناساندن این گیاه و دیگر گیاهان دامنه‌های سهند است.
رستمی ادامه داد: معرفی فرصت‌ها و ظرفیت های موجود این شهرستان در بخش گردشگری در کنار فرهنگ بومی از جمله آیین سنتی عرق گیری از گیاه بادرشبی که قدمتی صدها ساله دارد، از رویکردهای این جشنواره است.
وی اضافه کرد: جشنواره بادرشبی به همت شهرداری مراغه از ۲۵ تا ۲۹ مرداد امسال در محل پارک ملت این شهرستان برپا بوده و پذیرای بازدید و شرکت کنندگان است.
وی افزود: برگزاری موسیقی سنتی عاشیقی خطه آذربایجان، برپایی ایستگاه ویژه نقاشی کودکان و نیز نمایشگاه عرضه محصولات تولید شده از گیاه بادرشبی از جمله عرقیات آن از بخش های مهم این جشنواره است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار داشته و با واقع شدن در دامنه های جنوبی سهند از پوشش گیاهی منحصر به فرد و طبیعت کم نظیری برخوردار بوده و هر ساله پذیرای هزاران گردشگر داخلی و خارجی است.