- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

رونمائی از ماشین آلات جدید تراکتورسازی تبریز

آذرقلم : همزمان با اعیاد قربان و غدیر ، تجهیزات مدرن خطوط تولید و خطوط نوسازی شده مونتاژ مورد بهره برداری قرار گرفت .
به گزارش آذرقلم، طی مراسمی با حضور استاندار ، نمایندگان مردم در مجلس ، مدیران کل ادارات ، سازمانها ، بانک ها وواحدهای خصوصی استان ، از تجهیزات مدرن و جدید خطوط تولید و مونتاژ رونمائی به عمل آمد .
در این مراسم که با توضیحات مدیرعامل تراکتورسازی در محل آمفی تئآتر گروه صنعتی تراکتورسازی ایران برگزار گردید ، ابوالفتح ابراهیمی مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران با بیان اینکه ، این تجهیزات در سخت ترین شرایط تحریم ، تهیه و راه اندازی می گردد ، اظهار داشت : این ماشین آلات به عنوان پیشرفته ترین تجهیزات روز دنیا از کشورهای مختلف همچون ، آلمان ، چک ، تایوان و چین و سازندگان داخلی خریداری گردیده است . وی افزود : این دستگاه ها شامل 181 دستگاه CNC می باشد و بقیه ، دستگاه ها ی : انتقال مواد، خطوط مونتاژ و CMM برای سنجش ابعاد و اندازه قطعات را شامل می شود که برای تهیه این ماشین آلات ، مبلغی بالغ بر یک هزار میلیارد ریال هزینه شده و با بکارگیری آن در خطوط تولید و مونتاژ ، ضمن افزایش تیراژتولید ، ارتقاء کیفیت قابل توجهی نیز ، در محصولات نهایی مجتمع ، قابل مشاهده خواهد بود .
ابراهیمی ، با اشاره به اینکه ، امروز تراکتورسازی ایران علیرغم بی مهری برخی از مسئولین ، به تعالی و رقابت اندیشیده و به جرگه تولیدکنندگان ممتاز تراکتور در جهان پیوسته ، اظهار داشت : ما تا کنون مانند خودروسازن برای مشتریان ، گارانتی یک ساله می دادیم ، لیکن الان به دوسال ، ارتقا داده ایم و حتی به فکر ارتقاء آن به سه سال هستیم و این ناشی از کیفیت محصولات و اعتمادی است که به توان کیفی و فنی آن داریم .
سعیدی نماینده مردم تبریز ، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه ، امروزه تراکتورسازی تبریز ، افتخار و گل سرسبد صنعت وتولید در شمالغرب وحتی کشور می باشد ، افزود : در شرایطی که دولت تعرفه ناچیزی برای تراکتور لحاظ نموده و تحریم های ظالمانه مخصوصاً برای تراکتورسازی ایران در جریان است ، چرخاندن چرخهای تولید و ارتقاء کیفی آن ، به ویژه آنکه با اشتغال و امنیت شغلی و پایدار پرسنل این مجموعه معظم نیز به همراه است ، در این برهه واقعاً یک شاهکار است .
پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی نیز به عنوان سخنران بعدی این مراسم ، ضمن ابراز حمایت از این مجموعه با ثبات ، پشتیبانی از چنین مجموعه هایی را جز افتخارات و وظایف همه مسئولین عنوان کرد و تصریح کرد : امروزه در این شرایط سخت باید همه در دست هم داده و از تولید و رونق آن حمایت جدّی نمائیم . چرا که راهکار عملی قطع وابستگی ، همین حمایت از تولید و صنعت ملی است .
پورمحمدی در پایان اظهار داشت : اگر امروزه ما شاهد رونق تولید و توسعه در تراکتورسازی ایران هستیم بواسطه تلاشهای سخت کوشانه مدیر عامل این مجموعه هست که باید همگی قدردان چنین افرادی باشیم .