- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

گرما کم آورد: افزایش 1/02 متری تراز دریاچه ارومیه

آذرقلم: با وجود گرمای طاقت فرسای هفته های اخیر، نگین فیروزه ای آذربایجان همچنان روی مدار حیات حرکت می کند و تراز آبی آن افزایش یک متری را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

به گزارش آذرقلم، مدیر دفتر منطقه‌ای ستاد احیا در آذربایجان شرقی در مورد آخرین وضعیت این دریاچه گفت: تراز دریاچه ارومیه در ۱۹مرداد ماه سال جاری، ۱۲۷۱/۵۰ بود که در نسبت به سال گذشته که تراز ۱۲۷۰/۴۸ را شاهد بودیم ۱/۰۲ متر افزایش تراز را نشان می‌دهد.

خلیل ساعی افزود: حجم آب موجود در دریاچه ارومیه در حال حاضر به بیش از ۴ میلیارد متر مکعب افزایش یافته است و به رغم تبخیرهای یک ماه گذشته از وضعیت مناسب تری نسبت به سال های گذشته برخوردار است.

زیرساخت‌های گردشگری در دریاچه ارومیه

خلیل ساعی، تأمین زیرساخت‌ها برای گردشگری در دریاچه ارومیه را نیازمند زمان و اعتبار دانسته و ادامه می‌دهد : شرایط کنونی دریاچه ارومیه به گونه‌ای است که گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب کرده است که با احیا دریاچه ارومیه، پتانسیل‌های اقتصادی نیز در آن منطقه شکوفا خواهد شد و اکنون با بالا آمدن تراز دریاچه ارومیه این اتفاق می‌افتد. اگر تراز دریاچه ارومیه مطلوب باشد خواهد توانست گردشگران زیادی را سمت خود جذب کند که با جذب گردشگر نیز، رونق اقتصادی در آن منطقه شکوفا شده و تحولاتی را رقم خواهد زد.