- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

تبریز، بالاترین ضریب امنیت را دارد/ طرح زوج و فرد از مهرماه اجرا می شود

Image result for ‫مهدوی فرماندار‬‎

آذرقلم: فرماندار تبریز گفت: طرح زوج و فرد از دوم شهریور ماه به صورت ارشادی و از پانزدهم مهر ماه به طور رسمی در تبریز اجرا می شود.
به گزارش آذرقلم به نقل از ایسنا، بهروز مهدوی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار کرد: طرح زوج و فرد  برای خیابان‌های اصلی و مرکزی تبریز اجرا می‌شود و پیش بینی های لازم برای ساکنان محلات داخل محدوده طرح انجام شده است.
فرماندار تبریز افزود: مهمترین وظیفه ما تامین امنیت بوده و تبریز از این نظر از بالاترین ضریب امنیت برخوردار است؛ مهم ترین دلیل این توفیق دینداری و قانون مداری شهروندان تبریزی است.
مهدوی در بخشی از سخنان خود با اشاره به ممنوعیت اخذ شهریه از دانش آموزان در مدارس دولتی، گفت: علاوه بر ابلاغ بخشنامه های مربوط به این حوزه به نواحی آموزشی، تذکرات لازم را نیز هشدار داده و از شهروندان انتظار داریم تا در صورت مشاهده هرگونه دریافت شهریه اجباری از اولیا دانش آموزان، مراتب را به فرمانداری منعکس نمایند.
وی با اشاره به آتش سوزی اخیر در بازار تبریز بیان کرد: علی رغم جوسازی برخی از رسانه های خارج از استان مبنی بر نابودی بازار تبریز در این حادثه، تنها یک درصد از بازار دچار حریق شد؛ همچنین عملیات مرمت بخش های آسیب دیده آغاز شده و امیدواریم در مدت زمان وعده داده شده، این بازار مجددا به کاربری سابق خود بازگردد.
وی با اشاره به موضوع اشتغال به عنوان بزرگترین مشکل کشور که در بخش‌های دیگر نیز اثر گذار است، گفت: برای رفع موانع تولید و تسهیل روند سرمایه گذاری در تبریز تلاش‌های جدی انجام شده و اکنون به جز یک واحد صنعتی که مشکل قضایی دارد، بقیه واحدها در حال فعالیت هستند.
فرماندار تبریز با اشاره به پروژه های افتتاح شده در سفر اخیر رییس جمهوری به تبریز، اظهار کرد: در سفر اخیر رییس جمهوری به استان، بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه در استان افتتاح شد که از جمله پروژه‌های مهم مربوط به تبریز می‌توان به آغاز تولید و عرضه بنزین یورو چهار و یورو پنج اشاره کرد.
وی با اشاره به  موضوع ساماندهی دست فروشان تبریز، بیان کرد: شهرداری موظف به رفع سد معبر است؛ چرا که پیاده‌رو حق مردم بوده و باید حق عامه مردم در این موضوع مد نظر قرار گرفته و رعایت شود؛ به همین جهت باید این بی نظمی‌ها ساماندهی شده و انضباط ایجاد شود.
مهدوی افزود: اما دستفروشان هم حقی برای فعالیت داشته و باید با تعیین محل‌های مناسب، زمینه فعالیت آن‌ها را فراهم کنیم.
فرماندار تبریز گفت: تمامی فعالیت‌ کاندیداهای احتمالی در فضای حقیقی و فضای مجازی، رصد و با همکاری پلیس فتا و سایر نهادهای دخیل در این امر، ضبط می شود.
مهدوی با اشاره به مشکل افت فشار آب شهری تبریز، بیان کرد: لوله‌های اصلی انشعاب آب در تبریز به هم وصل نبوده و منبع آب تا باسمنج به صورت ثقلی توزیع می‌شود؛ اما طرح رینک بندی آب شرب شهری و توزیع آب در تبریز در دست اجراست.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط ادارات مختلف در تبریز در بخش عمرانی، اظهار کرد: بیش از 200 پروژه عمرانی در هفته دولت افتتاح و کلنگ زنی می‌شود و اعتبار هزینه شده برای این طرح‌ها ۳۳۵ میلیارد تومان است.