- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

چشم انتظار دربی خاطره انگیز آذربایجان

یادداشت ورزشی: حسین علیپور

ورزش دوستان پرشور آذربایجان، بی صبرانه منتظر شروع لیگ و همچنین دربی زیبای آذربایجان بین دو تیم ماشین و تراکتور هستند. این بازی قدیمی و هیجان انگیز همیشه پر از صحنه های جذاب و جالب و پراحساس است. هواداران هر دو تیم از دیدن این دربی تمام آذربایجانی هرگز سیر نمی شوند.

البته جوان ترها  زیاد یادشان  نمی آید ولی تعریف این بازی را از خیلی از بزرگترها  شنیده ایم که زمانی ورزشگاه باغشمال پر از تماشاگر می شد: نصف سبز  و نصف قرمز!

و ماشینچی ها و تراختورچی ها باهم رقابت فوق العاده ای می کردند و در عین احترام و دوستی با همدیگر، کُری های جالبی برای هم می خواندند که در بین آنها اثری از توهین و فحش و ناسزا شنیده نمی شد! و بهاین ترتیب، قبل و بعد از دیدار جو فوق العاده ای در ورزشگاه  باغشمال  و خیابان های اطراف تبریز به راه می افتاد .

الان هم خیلی دوست داریم که چند فیلم از این  بازی معروف و نوستالوژیک در آن زمان ها ببینیم که این دو تیم در آن روزگار چگونه باهم بازی کرده اند و چگونه هواداران دو آتشه و متعصبشان هم شادی کرده و باغشمال را روی سرشان گذاشته اند !

ماشین سازی زمانی تیم محبوب تبریز بود و هواداران زیادی هم داشت و از آن به عنوان یک تیم قدیمی و ریشه دار و شناسنامه ی فوتبال آذربایجان یاد می شود .

چنین بازی در هر سطحی و در هر شرایطی برگزار شود، همیشه چشم ها را به سمت خودش جذب کرده و خاطرات آن در اذهان فوتبال دوستان ثبت و ماندگار خواهد شد.

امسال هم باتوجه به تغییر و تحولات دو تیم و حضور دنیزلی و رسول خطیبی در راس کادر فنی دو تیم و همچنین حضور احد شیخ لاری و سید محمد علوی به عنوان سرپرست دو تیم و حضور بازیکنانی مثل سعید مهری و اکبر ایمانی و رضا شکاری و آزادی و رشید مظاهری و سوگیتا و مازولا و … در ترکیب تراکتور و همچنین حضور بازیکنانی مثل سامان نریمان جهان و شاهین ثاقبی و فردین عابدینی و یوسف سیدی و اتابک زارعی و خالد شفیعی و مسعود حسن زاده و .‌.. در ترکیب ماشین سازی، پیش بینی می شود که دربی امسالِ آذربایجان هم یک بازی بسیار زیبا و مهیّج و تماشاگرپسند از آب دربیاید. البته باید و حتماً این دیدار یک برنده داشته باشد و سه امتیازِ آن  در تبریز و آذربایجان بماند.

فرقی هم نمی کند که کدام یک از تیم ها ببرد، چون ؛

آذربایجان  تیملَری، فرق  اِله مَز  رَهلَری