- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

کارتون های روز: نوزادان موبایل به دست، ژن خوب پیتزاخوری، پاییز دلار، پس انداز ایرانی ها!

آذرقلم: امروز هم همچون روزهای گذشته، بهترین و مهمترین کارتون های منتشر شده در خبرگزاری ها و روزنامه های کشور را که با محوریت موضوعات سیاسی و اجتماعی روز ایران و جهان طراحی و منتشر شده باهم مرور می کنیم:

چرا ایرانی‌ها دیگر پول پس انداز نمی‌کنند؟!
انتشار گزارش‌هایی مبنی بر حذف «پس انداز» از برنامه‌های اقتصادی خانواده‌های ایرانی از یک سو و پرونده اختلاس‌های کلان در کشور از سوی دیگر، سوژه کارتونی از نعیم تدین در «شهرونگ» شد.

ببینید؛ چرا یرانی‌ها دیگر پول پس انداز نمی‌کنند؟!

ژن خوب پیتزاخوری هم کشف شد!
روند رو به رشد مصرف فست فود در خانواده‌ها و به خصوص در میان کودکان، که به دلیل کمبود مواد مغذی باعث اختلالات رشد، چاقی و بیماری‌های گوناگون در آنها می شود، سوژه کارتونی از فیروزه مظفری در خبرآنلاین شد.

ما اینجوری فست فود می‌خوریم!

پاییز زود هنگام دلار!
قیمت دلار و سکه در بازار که از اواخر سال گذشته رو به افزایش بود، بالاخره سیر نزولی خود را با شدت آغاز کرده و حباب‌ها در حال تخلیه است./ طرح: علیرضا ذاکری

تخصص خاص آخوندی برای شهرداری تهران!
آخوندی: اگر شهردار تهران می‌شدم به هیچ وجه کارهای قالیباف و احمدی‌نژاد را نمی‌کردم!

پُرش کن می‌خوایم بریم دور دور!
روند روبه رشد «مصرف روزانه بنزین» در کشور که طی سه ماهه نخست سال جاری به طور متوسط با رشد ۶ میلیون لیتری نسبت به سال ۹۷ رو به رو بوده، به ۹۴ میلیون لیتر در روز رسید. این حجم بالای مصرف بنزین در کشور که بخش قابل توجهی از آن صرف امور غیر ضروری می‌شود، سوژه کارتونی از مهدی عزیزی در خبرآنلاین شد.

پُرش کن می‌خوایم بریم دور دور!

قوه قضائیه وارد شد، زنگ خطر به صدا درآمد!
احضار هزاردستان ورزش به قوه قضاییه سوژه امروز محمدرضا میرشاه‌ولد شده تا این کارتون را با شرح «زنگ خطر برای بقیه آقایان» در روزنامه خبرورزشی منتشر کند.

هزاردستان ورزش

 عاقبت بچه پدر و مادر عملی!

شهاب جعفرنژاد با انتشار کارتونی قدیمی در صفحه اینستاگرامش نوشت: بابا مامان عملی، بچه طبیعی! بچه وقتی از این بابا مامانا به دنیا میاد، قطعا دچار بحران هویت می شه….

جراحی زیبایی

صف خواستگاران صوری را ببینید!
به تازگی صفحاتی در فضای مجازی خدمات عجیب و غریبی مانند ارسال خواستگار صوری به تمام شهرهای ایران، ارائه می‌دهند! ثبت آگهی این خدمات در فضای مجازی که بیشتر به منظور کسب آبرو و اعتبار بین اقوام و آشنایان عنوان شده(!؟)، سوژه کارتونی از کیوان زرگری در «شهرونگ» شد.

صف خواستگاران صوری را ببینید!

 بالاخره در جهان پنجم شدیم!
بر اساس آمار موجود مصرف سالانه پلاستیک در ایران به حدود نیم میلیون تُن می‌رسد و کشور ما در مصرف پلاستیک در رتبه پنجم جهان قرار دارد. وارد کردن این حجم از پلاستیک به چرخه طبیعت و مضرات ناشی از آن برای محیط زیست، سوژه کارتونی از مهدی عزیزی در خبرآنلاین شد.

سهم شما از این اتفاق چقدر است؟!

بچه با موبایلش بدنیا اومد!
گسترش استفاده از موبایل و تبلت در میان کودکان که بر اساس آمارهای منتشر شده با فراگیری 66 درصدی میان کودکان کشور، به سنین زیر دو سال نیز رسیده است، سوژه کارتونی از فیروزه مظفری در خبرآنلاین شد.

توانایی‌های ویژه بچه‌های این دوره را ببینید!

رونمایی از پلیس دنیا با ماموریت جدید!
ترامپ اخیرا گفته «ما تبدیل به نیروی پلیس همه دنیا شده‌ایم؛ روسیه و چین پلیس دنیا نیستند و نیروهای نظامی‌شان در همه جای دنیا حضور ندارند». این اظهار نظر رئیس جمهور آمریکا، سوژه کارتونی در خبرگزاری تسنیم شد.

اینم افسر پلیس دنیا در حال خدمت!

اینم اُردنگی جدید ترامپ!
صحبت‌های نژاد پرستانه اخیر دونالد ترامپ درباره برخی از نمایندگان زن در مجلس نمایندگان آمریکا، باز هم واکنش‌های متعددی را علیه رئیس جمهور امریکا در پی داشت؛ داریو کاستیلجوس، کارتونیست مکزیکی با انتشار کارتونی در سایت کگل به این موضوع پرداخت.

اُردنگی ترامپ به «آزادی» را ببینید!

آدرس این دلال‌ها رو میخوام!
علی لاریجانی به تازگی درباره موضوع اخذ مالیات گفته که آدرس دقیقی از دلالان برای دریافت مالیات وجود ندارد. این موضوع سوژه کارتونی از علیرضا پاکدل در «پلخمون» ضمیمه طنز روزنامه شهرآرا شد.

بالاخره این دلال‌ها رو پیدا می‌کنم!

دستورکار جدید: به روز گران کنید!
اخیرا حذف بارکد محصول و قیمت از روی کالا و اجناس و به ویژه مواد غذایی از سویی باعث سردرگمی مشتری شده و از سوی دیگر زمینه گرانفروشی را فرآهم کرده است. خبرگزاری تسنیم با انتشار کارتونی به این موضوع پرداخته است.

اصلا از اولش این بارکدها اضافه بود!

پس ما مریض‌ها چیکار کنیم؟!
معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به کمبود جدی پزشک به دلیل مهاجرت گفت: در حال حاضر شاخص تعداد پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک در کشور ۱.۶ به ازای هر ۱۰۰۰ نفر است. این موضوع سوژه کارتونی از حسین نقیب در «نیش‌خط» شد.

این بیمارها چه کار کنند؟!

ترامپ هم برای کنسرتش دست به گیتار شد!
دونالد ترامپ در سفرهای تبلیغات خود به ایالت‌های مختلف آمریکا برای انتخابات 2020 باز هم وعده‌های خسته کننده انتخابات گذشته مبنی بر ایجاد دیوار مرزی با مکزیک و ساختن آمریکای بزرگ و غیره را تکرار کرد. این موضوع سوژه کارتونی از دیو واموند در سایت کگل شد.

کنسرت تکراری وعده‌های انتخاباتی ترامپ آغاز شد!

 بالاخره درِ این چاه بسته شد!
نِیت بیلر با انتشار کارتونی در سایت کگل به توییت‌های نژادپرستانه چند روز اخیر دونالد ترامپ علیه چند نماینده دموکرات اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا که با واکنش‌های تند داخلی و خارجی در آمریکا روبه‌رو شده، واکنش نشان داد.

بالاخره در این چاه بسته شد!