- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

کارتون های روز: نان‌آور خانه، گران شدن رب گوجه فرنگی، مزرعه بیت کوین و بچه‌دارها !

آذرقلم: امروز هم همچون روزهای گذشته، بهترین و مهمترین کارتون های منتشر شده در خبرگزاری ها و روزنامه های کشور را که با محوریت موضوعات سیاسی و اجتماعی روز ایران و جهان طراحی و منتشر شده باهم مرور می کنیم:

آرزوها در میان زباله‌ها!
ضرورت رسیدگی به شرایط نوجوانان زباله‌گرد که بر اساس آمار منتشر شده گاه تا 10ساعت در روز کار می کنند، با واکنش هنرمندان کشور به راه‌اندازی پویش «کودکان زباله‌گرد» مواجه شد. طراوت نیکی با انتشار کارتونی در صفحه اینستاگرامی خود به این پویش پیوست.

آرزوهای دست نیافتنی در میان زباله‌ها!

زندگی بانمک ما ایرانی‌ها!

سازمان بهداشت جهانی “فائو” میزان استاندارد مصرف نمک را برای هر فرد 5 گرم در روز عنوان کرده اما ایرانی‌ها حدود دو تا سه برابر بیشتر از میزان توصیه شده نمک مصرف می‌کنند. این موضوع سوژه کارتونی از علیرضا پاکدل در خبرآنلاین شد.

نقش نمک تو سفره ما ایرانی‌ها اینقدر مهمه!

جرات داری دکمه رو بزن!
شهاب جعفر نژاد با انتشار کارتونی در صفحه اینستاگرامی خود به گرم شدن هوا در روزهای تابستان و افزایش استفاده از وسایل سرمایشی (کولر) در منازل که گاه با حساسیت‌هایی از سوی والدین همراه است، پرداخت.

هنگام استفاده از کولر مراقب باشید!

اگه می‌تونی دَرِ این قوطی رو باز کن!
فراگیر شدن شرکت در چالش بازکردن بطری آب با پا در شبکه‌های اجتماعی و همچنین افزایش قیمت رب گوجه فرنگی در بازار مواد غذایی، سوژه کارتونی از هادی لطفی در کانال طنز و کارتون «نیش خط» شد.

اگه می‌تونی دَرِ این قوطی رو باز کن!

حمله به مزرعه بیت کوین!
قطع برق ماینرها تا زمان ابلاغ تعرفه…/ این روزها تب تند تولید ارز دیجیتال با برق ارزان در کشور بالا گرفته و شاهد افزایش روزافزون تقاضا در این بخش هستیم./  تسنیم

استخراج بیت کوین

بازم رکورد زدیم چه رکوردی!
بر اساس آمارهای سازمان بین‌المللی غذا «فائو» ایرانی‌ها در دور ریز غذا رکورددار هستند. موضوع اسراف در میزان و تنوع طبخ غذا در خانواده‌های ایرانی که بر اساس اخبار و گزارش رسانه‌ها منجر به دورریز 35 درصدی غذا در کشور می‌شود، سوژه کارتونی از فیروزه مظفری در خبرآنلاین شد.

دوستای عزیزم ما امشب یه شام مختصر داریم!

سیب زمینی این‌جوری دست‌ نیافتنی شد!
قیمت انواع سیب زمینی در بازار از ۷ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۹ هزار و ۵۰۰ تومان متغیر است. درکشور سالانه حدود ۵ میلیون تن سیب زمینی تولید می‌شود که بیش از نیاز کشور است و بخشی از آن صادر می‌شود. عدم توزیع مناسب، تنظیم نکردن زمان و میزان صادرات و نیز نرسیدن فصل برداشت از عوامل عمده افزایش قیمت در این فصل هستند. / تسنیم

سیب زمینی چگونه از سبد مصرف خانواده‌ها پرید؟!

ریخت و پاش کنید، کم‌آبی نداریم!
همزمان با فرا رسیدن روزهای گرم، انتشار گزارش‌هایی مبنی بر افزایش غیر قابل باور مصرف آب در چهار کلانشهر تهران، اصفهان، مشهد و شیراز، سوژه کارتونی از علیرضا پاکدل در «پلخمون» ضمیمه طنز روزنامه شهرآرا شد.

ما که تو خونه‌مون کم‌آبی نداریم!

آب این رودخانه بعد از تصفیه کثیف‌تر می‌شود!
دبیر کارگروه نجات «کشف رود» یکی از روخانه‌های تاریخی مهم شرق و شمال شرق کشور گفته آلودگی کشف رود پس از تصفیه خانه «اولنگ» بیشتر می‌شود. این موضوع سوژه کارتونی از محمدرضا میرشاه ولد در «پلخمون» ضمیمه طنز روزنامه شهرآرا شد.

استخر ویژه پرسنل تصفیه خانه اولنگ را ببینید!

بچه‌دارها آماده باشند!
معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور از افزایش ۲۵ درصدی شهریه مهدهای کودک به طور میانگین در سطح کشور خبر داد. این خبر سوژه کارتونی از محمدرضا ثقفی در «شهرونگ» شد.

کارمندان بچه‌دار آماده باشند!

مرد نان‌آور خانواده را ببینید!
بر اساس گزارش‌ها و آمارهای موجود مردم کشورمان در مصرف «نان» چیزی حدود 23 درصد از این ماده غذایی پرمصرف را دورریز می‌کنند که این حجم از دورریز نان، هزینه‌های بسیاری را بر اقتصاد کشور وارد می‌کند. این موضوع سوژه کارتونی از مهدی عزیزی در خبرآنلاین شد.

مرد نان‌آور خانواده را ببینید!

عرضه مستقیم نیمرو آغازشد!
محمدرضا میرشاه ولد با انتشار کارتونی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، به انتشار گزارش‌ها و اظهارنظر کارشناسان درباره تأثیر گرما در فصل تابستان بر مرغ و تخم مرغ و همچنین فیزیولوژی جوجه‌ها، پرداخت.

عرضه مستقيم نيمرو در تابستان!

سناریوی آمریکایی انگلیسی توقیف نفتکش ایرانی!

نیروی دریایی انگلیس با حمله به یک کشتی حامل محموله نفتی ایران در بندر جبل‌الطارق، آن را توقیف کرد. مقام‌های انگلیسی در توجیه کار خود مدعی شده‌اند که این کشتی در مسیر حرکت به سوریه بوده است.

دعوای ترامپ و عمو سامترامپ:
ایران! اگر داری گوش می‌دهی، بهتر است مراقب باشی. ایرانی‌ها دارند به حیطه خطرناکی پا می‌گذارند.

طرح: مهدی هاشمی