- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

کولر رکورد شکست: بزرگترین پرونده قاچاق با موضوع کولر گازی

کولرگازی بزرگترین پرونده قاچاق کالای کشور شد

آذرقلم: معاون هماهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه بزرگترین و کلان‌ترین پرونده قاچاق امسال مربوط به کشف ۳۶ هزار دستگاه کولرگازی در استان خوزستان است، گفت: ارزش این پرونده ۱۴۹ میلیارد تومان است.

به گزارش آذرقلم به نقل از ایرنا، مصطفی پورکاظم شایسته اعلام کرد: ۵۲ پرونده یکهزار میلیارد تومانی قاچاق تشکیل و در ۲۶ استان نیز شعب تجدید نظر ویژه راه اندازی شده است ولی با این حال ۱۳ میلیارد دلار کالای قاچاق در کشور در حال چرخش است.

وی همچنین در خصوص سوالات مردم مربوط به بیت کوئین و ماینرها، گفت: موضوع بیت کوئین ها و دستگاه‌های الکترونیکی مربوطه با حضور مسئولان مربوطه و وزرا در هیأت دولت مطرح و بحث شده اما تصمیم گیری نسبت به اینکه چه برخوردی شود در حال انجام است.

معاون امور مقابله و هماهنگی حقوقی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: واردات پردازش گرها با مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت مشکلی ندارد.

بیت کوئین یکی از رایج‌ترین ارزهای دیجیتال است که در فضای مجازی خرید و فروش و از طریق دستگاه‌هایی به نام ماینر که نوعی پردازشگر است با مصرف بالای برق تولید می‌شود. ماینرها سهم زیادی در افزایش بار مصرفی برق در کشور دارند.

استخراج هر بیت کوئین در جهان هشت هزار دلار هزینه دارد و برای آن ۷۲ هزار کیلو وات برق مصرف می‌شود.