- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

افسانه ای که تعبیر نمی شود: 11 سال انتظار برای تکمیل بیمارستان خاوران تبریز

ماجرای افسانه 327 تبریزآذرقلم: مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: ساخت بیمارستان 327 تختخوابی خاوران بعد از 11 سال به افسانه تبدیل شده است.

به گزارش آذرقلم به نقل از فارس، جواد نیکنامی با بیان اینکه ساخت بیمارستان 327 تختخوابی خاوران به افسانه تبدیل شده است، اظهار داشت: متاسفانه این پروژه با انواع و اقسام فعل و انفعالات روبه رو بوده که البته از طرف سازمان تامین اجتماعی همه چیز حل شد و به اندازه کافی اعتبارات اختصاص یافته است.

وی توضیح داد: قرار بر این بود تا زمین بیمارستان از طرف استانداری تامین شود و حتی و در جلسات متعدد با استانداری این موضوع مطرح شد ولی در نهایت آقای جبارزاده(استاندار وقت آذربایجان‌شرقی) اعلام کرد که زمین را خودتان پیدا کنید و ما نیز به سراغ شهرداری رفتیم که موضوع بین شهرداری و استانداری بود که الان شورای حل اختلاف بین فرمانداری و شورای شهر است.

نیکنامی ادامه داد: با جلسات متعدد برگزار شده با دستگاه‌های متولی، رای بر این شد تا زمین مورد نظر از سوی شهرداری در خاوران تحویل ما داده شود و استانداری نیز مکلف به معوض آن در مدت ۲ سال به شهرداری باشد.

وی متذکر شد: از شهرداری پروانه می‌گیریم ولی صاحب ملک را شهرداری و کارفرما را تامین اجتماعی می‌نویسد.

Image result for ‫بیمارستان خاوران تبریز‬‎

این گزارش حاکی است، بیمارستان 300 تختخوابی تأمین اجتماعی تبریز به عنوان یکی از مصوبات سفر استانی دوم هیات دولت به آذربایجان‌شرقی در سال 87 تا به امروز اجرایی نشده است.

پروژه احداث بیمارستان تأمین اجتماعی در قسمت جنوب‌شرق شهر تبریز از سال 87 توسط هیات مدیره سازمان تأمین اجتماعی تصویب و متعاقب آن، حدود یک‌سال قبل در دور دوم سفرهای ریاست جمهوری بر آن تاکید شد.

در بند سه مصوبه به شماره 190298/41480 مورخ 87/10/21 هیات وزیران احداث بیمارستان 300 تختخوابی توسط سازمان تأمین اجتماعی مصوب شده بود.

نیاز بیمارستان 300 تختخوابی تأمین اجتماعی تبریز تأمین زمینی به مساحت 10 هکتار در تبریز است، در حالی که کلان‌شهری مانند شیراز که پس از تبریز، مجوز ساخت بیمارستان را اخذ کرده اما با همکاری استانداری و شهرداری شیراز، زمینی به مساحت 31 هکتار در اختیار مدیریت درمان آن استان قرار گرفته است.

رایگان و مسطح بودن زمین، مساحت بالا و موقعیت جغرافیایی آن از جمله شرایطی بود که این سازمان به استانداری اعلام کرده بود.Image result for ‫بیمارستان خاوران تبریز‬‎

این قصه تا سال 90 ادامه یافت تا اینکه برای احداث این بیمارستان که از مصوبات دور دوم سفر هیات دولت به استان است دو قطعه از اراضی واقع در شهرک خاوران تبریز همراه با نقشه‌ها و اطلاعات مستند از سوی استانداری به سازمان تأمین اجتماعی استان معرفی شد که این بار نیز به دلیل عبور لوله خط گاز تبریز ـ ترکیه در این منطقه با احداث آن مخالفت شد.

اوایل سال 92 بود که مدیر وقت تأمین اجتماعی استان از انتخاب زمینی در فاز سه شهر جدید سهند برای ساخت بیمارستان خبر داد ولی این پایان داستان نبود، چراکه هنوز مکان قطعی نشده بود و در بهمن ماه سال 92 نیز معاون درمان تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی از نهایی شدن مکان این بیمارستان در ابتدای بزرگراه تبریز – سهند خبر داد و به آغاز عملیات اجرایی بیمارستان 300 تختخوابی تأمین اجتماعی تبریز وعده داد.

در حالی که همگان فکر می‌کردند اکنون تامین اجتماعی در حال تهیه نقشه و تعیین پیمانکار برای این پروژه است ولی در روزها و ماه‌های اخیر با اعتراض نمایندگان استان در مجلس به سازمان تأمین اجتماعی مشخص شد که تأمین اجتماعی برای تحویل گرفتن زمین بیمارستان 300 تختخوابی تبریز در سهند اقدام نمی‌کند در حالی که زمین این بیمارستان در مکان قبلی تعیین شده آماده تحویل بود.

بعد از آن قرار شد در بخشی از زمین‌های پارک بزرگ تبریز احداث شود که آن هم نشد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی هیجدم تیرماه سال 96 از ساخت بیمارستان 327 تختخوابی در تبریز خبر داد و گفت: این بیمارستان در مدت سه سال توسط یک شرکت ایرانی تحت لیسانس سوئد احداث می‌شود.

 این گزارش حاکی است، نیکنام امرور اعلام کرد، بعد از عدم حمایت بانک اتریشی با فشارهای آمریکا، شرکت سامسونگ کره برای پشتیبانی مدنظر بود که متاسفانه این شرکت نیز اعلام عدم حمایت کرد و کار همچنان مسکوت ماند.

با این حال و با گذشت بیش از 11 سال از تصویب ساخت این بیمارستان امید است با همت جدی برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه شاهد مکان نهایی آن همچنین آغاز عملیات اجرایی ساخت بیمارستان، تجهیز و بهره‌برداری آن باشیم.