- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

پارک حاشیه ای در تبریز ساماندهی می شود

آذرقلم: عملیات اجرایی سیستم جدید پارک حاشیه ای با خط کشی و شماره گذاری و کد گذاری مسیرها توسط سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز آغاز شد.

به گزارش آذرقلم، اصغر آدی بیگ با اعلام این خبر گفت: استراتژی مدیریت تقاضای سفر با کنترل و ممنوعیت فضاهای پارک حاشیه ای امکان پذیر است تا توزیع عادلانه ای میان کاربران صورت پذیرد.
وی افزود: پارکینگ حاشیه ای قسمتی از سطح معابر را که می توانست برای عبور وسایل نقلیه مورد استفاده قـرارگیرد، به محل توقف اتومبیل ها تبدیل می کند. بنابراین تعیین محل هایی در معـابر شـهری کـه پـارک در آنهـا مجاز و یا غیرمجاز باشد، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
آدی بیگ عنوان کرد: به علت تقاضای زیاد پارکینگ در مناطق مرکزی شهر و اشغال فضاهای پارک توسط سایر وسایل نقلیه، اتومبیل هایی که به دنبال فضای پـارک مـی گردنـد، بـه حجـم ترافیـک و میـزان تـداخل در ترافیـک عبـوری می افزایند.

وی افزود: بنابراین در کلانشهرها با استفاده از روش های مدیریت پـارک حاشـیه ای، مـی تـوان از ظرفیـت موجود پارک حاشیه ای برای ارائه سرویس به تقاضای بیشتر استفاده کرد تا از تعـداد وسـایل نقلیـه سـرگردان برای یافتن فضای پارک کاسته شود.
مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری تبریز سیستم جدید مدیریت پارک حاشیه ای را هوشمند و کارآمد دانست و گفت: با راه اندازی این سیستم در روزهای آتی شاهد حل معضل و مشکلات موبوط به پارک حاشیه ای می شویم.