- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

صنایع تبریز ملزم به کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق شدند

آذرقلم: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با تاکید بر مصرف بهینه برق گفت: صنایع بالای یک مگاوات مصرف، ملزم به کاهش ۳۰ درصدی در دوره زمانی پیک بار شدند.

به گزارش آذرقلم، عادل کاظمی افزود: برای پیشگیری از خاموشی‌های بی‌برنامه در سال ۹۸، شرکت توزیع نیروی برق تبریز تدابیری را برای صنایع، ادارات و صنایع دیماندی بالای یک مگاوات اتخاذ کرده است.

وی گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته در رابطه با افزایش دما در روزهای آینده، صنایع، مطابق با مفاد تفاهم نامه فی مابین، ملزم به کاهش بار مصرفی خود از ساعت ۱۲ تا ۱۶ تا نیمه اول شهریور ماه هستند و در صورت عدم کاهش بار، برق تبریز نسبت به اعمال مدیریت اضطراری بار اقدام خواهد کرد.

کاظمی در خصوص اندازه گیری انرژی مصرفی شهرک‌ها نیز گفت: تمامی فیدرهای شهرک های صنعتی دارای کنترل هوشمند هستند و هر ۱۵ دقیقه یکبار مصرف انرژی آنها رصد می‌شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز همچنین در خصوص اقدامات مدیریت مصرف برق گفت: سرویس روشنایی معابر در ساعات پیک بار بدون برقدار نمودن شبکه انجام می‌شود.

کاظمی در خصوص کنترل و کاهش پیک بار شبکه در عملیات‌های مرتبط با عیب‌یابی و رفع خاموشی روشنایی معابر، گفت: با توجه به اینکه پیک بار شبکه از ساعت ۱۲ الی ۱۶ اتفاق می افتد لذا از اعمال هر گونه روشنایی معابر در این ساعات بطور جد جلوگیری می‌شود و تمامی فعالیت‌هایی که نیاز ضروری به برقدار نمودن شبکه به صورت محدود دارد، به ساعات غیر پیک منتقل می‌گردد.

وی گفت: در مسیرهای اصلی و در اتوبان‌ها، در صورت کابلی بودن شبکه، قبل از اقدام به برقدار نمودن شبکه معابر، پایه‌های خاموش توسط تکنسین روشنایی معابر امور مشخص می‌گردد تا در کمترین زمان ممکن رفع خاموشی انجام گیرد.

وی همچنین بیان کرد: در مسیرهای اصلی و در شبکه‌های هوایی، روشن‌کردن شبکه روشنایی معابر به صورت فیدر به فیدر انجام یافته و تکنسین روشنایی معابر به همراه پیمانکار معابر در تمام مدت عملیات در محل خاموشی حضور یافته و مدیریت لازم جهت تسریع در رفع خاموشی و کاهش مدت زمان روشن ماندن معابر انجام گیرد.

شرکت توزیع برق تبریز یک میلیون مشترک دارد و سالانه ۳۲ هزار مشترک جدید می‌پذیرد.