- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

کارتون های روز: شرایط وام خرید قبر، شاخ و شانه سیب‌زمینی و تولید بیت‌کوین!

آذرقلم: امروز هم همچون روزهای گذشته، بهترین و مهمترین کارتون های منتشر شده در خبرگزاری ها و روزنامه های کشور را که با محوریت موضوعات سیاسی و اجتماعی روز ایران و جهان طراحی و منتشر شده باهم مرور می کنیم:

ناهار چی داریم؟!
در حالی که میانگین سرانه مصرف نان هر فرد در جهان، 25 کیلوگرم در سال است، این عدد در ایران به 160 کیلو گرم برای هر فرد می‌رسد. این موضوع سوژه کارتونی از مهدی عزیزی در خبرآنلاین شد.

شدت علاقه ما ایرانی ها به نان را ببینید!

سیب‌زمینی هم داره شاخ و شونه می‌کشه!
در حالی که در کشور سالانه حدود ۵ میلیون تن سیب زمینی تولید می‌شود که بیش از نیاز کشور است و بخشی از آن صادر می‌شود، قیمت انواع سیب زمینی در بازار از ۷ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۹ هزار و ۵۰۰ تومان متغیر است. این موضوع سوژه کارتونی در خبرگزاری تسنیم شد.

دیگه به کسی نگید سیب زمینی بی‌رگ!

ارابه مرگ تولید می‌کنیم!
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه حوادث جاده‌ای و مرگ و میر ناشی از آن چالش جدید نظام سلامت است، گفته خودروسازان باید ساخت ارابه مرگ را کنار گذاشته و خودروی با کیفیت تولید کنند. این اظهار نظر سوژه کارتونی از مهدی عزیزی در خبرآنلاین شد.

خودروهایی به مقصد خانه ابدی!

دیگه داشت باورمون می‌شد که مَردیم!

نامه‌نگاری‌ها و اصرار اینفانتینو، دبیرکل فدراسیون جهانی فوتبال فیفا از ایران برای صدور اجازه ورود بانوان به ورزشگاه‌های فوتبال، سوژه کارتونی از محمدرضا میرشاه ولد در «شهرونگ» شد.

دیگه داشت باورمون می‌شد که مَردیم!

مدل اعتراض مردم به مشکلات کشور و سلبریتی‌ها را ببینید!

شهاب جعفرنژاد با انتشار کارتونی در روزنامه هفت صبح، نسبت به توجه فراوان مردم به رصد زندگی خصوصی سلبریتی‌ها که این روزها پرداختن به این موضوع به یکی از مهمترین دغدغه‌های مردمی تبدیل شده، واکنش نشان داد.

شکل اعتراض مردم به مشکلات خودشون و سلبریتی‌ها!

مشکل خانه‌دار شدن ما حل شد!

گزارش‌های اقتصادی نشان می‌دهد که شاخص دسترسی به مسکن شهری که بر اساس درآمد خانوار و قیمت مسکن تعیین می‌شود، در یکسال اخیر به بیش از 43 سال رسیده است. این موضوع به همراه پیگیری زندگی خصوصی سلبریتی‌ها در فضای مجازی، سوژه طنز «شهرونگ» شد.

شیوه عجیب تولید بیت‌کوین در کشور!
گزارش‌ها حاکی از آن است که روند ایجاد واحدهای ارز مجازی بیت‌کوین، به قدری برق مصرف می‌کند که باعث افزایش چشمگیر میزان مصرف برق در کشور شده و فشاری بی سابقه بر شبکه های برق گذاشته است. «نیش خط» با انتشار کارتونی از طراوت نیکی به این موضوع پرداخته است.

وضعیت تولید ارز دیجیتال در ایران رو ببینید!

جان بولتون بازهم خط و نشان کشید!
پس از تجاوز پهپاد جاسوسی آمریکایی به آسمان ایران و سرنگون شدن آن، مقامات آمریکایی بلافاصله ایران را برای انجام اقدام تلافی‌جویانه تهدید کردند، اما عملا نتوانستند هیچ یک از تهدیدات خود را عملی کنند. جان بولتون نیز در ادامه حرافی‌های خود تأکید کرده که «احتیاط ما را با ضعف اشتباه نگیرید! ». این موضوع سوژه کارتونی از علیرضا پاکدل در خبرآنلاین شد.

باور کنید ما ضعیف نیستیم؛ فقط احتیاط می‌کنیم!اینستاگرام چه مرگش شده؟!
پس از داغ شدن موضوعات جنجالی و پر سر و صدا از زندگی خصوصی سلبریتی‌ها در اینستاگرام طی یکی دو ماه اخیر، این شبکه اجتماعی روزهای آرامی را سپری می‌کند. روزنامه هفت صبح با انتشار کارتونی از شهاب جعفرنژاد به این موضوع پرداخت.

مردم نگران اینستاگرام شدند!

 تشر وزیر بهداشت جواب داد!
محمدرضا میرشاه ولد با انتشار کارتونی در صفحه اینستاگرامی خود به ماجرای تذکر شدید وزیر بهداشت در بازدید از یکی از بیمارستان ها به دلیل نداشتن بالش زیر سر یک بیمار واکنش نشان داد.

تذکر وزیر بهداشت جواب داد!

شرایط وام خرید قبر چیه؟
در پی افزایش اجاره بها طی یکسال گذشته، وزارت امور اقتصادی و دارایی پیشنهاد تأسیس صندوق رهن و اجاره را جهت ارائه وام رهن مسکن برای کمک به مستأجران ارائه داد. این موضوع سوژه کارتونی از مهدی عزیزی در «پلخمون» ضمیمه طنز هفتگی شهرآرا شد.

نتیجه تسهیلات جدید بانکی را ببینید!

خانم‌ها اینجوری نباشید لطفا!
بر اساس آمار منتشر شده، ما ایرانی‌ها به طور متوسط روزانه 128 لیتر و سالانه 47 هزار لیتر بیشتر از نیازمان آب مصرف می‌کنیم؛ این در حالی است که بسیاری از مردم در برخی نقاط کشور با کمبود آب آشامیدنی مواجه هستند. این موضوع سوژه کارتونی از فیروزه مظفری در خبرآنلاین شد.

خانم‌ها ببینند: شما اینجوری نباشید!