- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

کارتون های روز: سقوط عجیب قیمت ها، اخذ مالیات سر سفره عقد و ماجرای رامبد جوان!

آذرقلم: امروز هم همچون روزهای گذشته، بهترین و مهمترین کارتون های منتشر شده در خبرگزاری ها و روزنامه های کشور را که با محوریت موضوعات سیاسی و اجتماعی روز ایران و جهان طراحی و منتشر شده باهم مرور می کنیم:

سقوط عجیب؛ قیمت نصف شد!
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تهران از نصف شدن قیمت ماده مخدر شیشه خبر داد و گفت: «جایگزین شدن گل به جای شیشه، قیمت شیشه را تا 49 درصد کاهش داده است». این موضوع سوژه کارتونی از مهدی عزیزی در خبرآنلاین شد.

بنده خداها راست میگفتن قیمت‌ها همش حبابه!

قیمت خودرو هم‌چنان در سرپایینی!
با توجه به روند نزولی قیمت خودرو طی هفته‌های اخیر که بعضا با کاهش‌های روزانه نیز همراه بوده، کارشناسان این حوزه عنوان کرده‌اند که این روند در هفته‌های پیش رو نیز ادامه‌دار خواهد بود. این موضوع سوژه انتشار کارتونی از بهروز فیروزی در روزنامه همشهری شد.

بالاخره رسيديم سرپاييني؛ خلاص كن!

اخذ مالیات سر سفره عقد!
پس از حواشی و ابهامات فراوانی که درباره اخذ مالیات از خرید و فروش سکه مطرح شد، مدیرکل دفتر فنی و حسابرسی امور مالیاتی اعلام کرد که پرداخت مهریه مشمول مالیات سکه نیست… این موضوع سوژه کارتونی از فیروزه مظفری در خبرآنلاین شد.

این آقا از فامیل‌های داماده یا عروس؟

شکردون رو چرا خوردی؟!
آمار عجیب مصرف 21 تا 24 کیلوگرمی شکر در کشور در حالی منتشر شده که مصرف شکر برای هر فرد در جهان سالانه پنج کیلوگرم است. این موضوع سوژه کارتونی از علیرضا پاکدل در خبرآنلاین شد.

این معده‌ست یا شکردونه!

همینی که هست!
تصویب افزایش 22 درصدی قیمت بلیت قطار از سوی شورای عالی ترابری، که با واکنش‌هایی از سوی برخی فعالان اقصادی نیز همراه بوده/ تسنیم

اگر کوه هم ریزش کنه ما می‌ریم بالا!

اینجا دیگه جای ما نیست!
گرانی شدید مسکن و به تبع آن افزایش اجاره بها در شهر تهران، باعث مهاجرت جمع قابل توجی از اجاره‌نشین‌ها به سایر شهرها شده است. / فیروزه مظفری/ ایران

اينجا ديگه جاي ما نيست!

واکنش آبه شینزو به ماجرای رامبد!
در هفته‌ای که گذشت اخبار مهمی چون سفر آبه شینزو به ایران و حمله به دو نفتکش در دریای عمان، در سایه حواشی اخباری چون سفر رامبد جوان به کانادا و ماجرای تاکسی اینترنتی در تهران قرار گرفت. شهاب جعفرنژاد با انتشار کارتونی در صفحه اینستاگرامی خود به این موضوع واکنش نشان داد.

انگار شما مشكلات بزرگ‌تري دارين!

افزایش شکاف طبقاتی در سال ۹۷

وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد:‌ ضریب جینی در سال ۹۷ با رشد ۳.۱ درصدی نسبت به سال قبل خود مواجه بود و این روند افزایشی امسال نیز ادامه خواهد یافت. در بخش کاهش رفاه مردم و افزایش نابرابری آمده است: عوامل اقتصاد کلان مانند رشد اقتصادی تورم و بیکاری در حوزه نظر و حسب مطالعات تجربی می‌توانند باعث افزایش نابرابری در جامعه باشند به طور مشخص افزایش بیکاری و تورم به عنوان عواملی برای تشدید نابرابری معرفی می‌شوند.

طرح: جواد تکجو

واردات سیگار با ارز دولتی

معاون بهداشت وزارت بهداشت : با وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا، شاید باورتان نشود که ارز دولتی به سیگار می‌دهند و ١۶ میلیون دلار ارز دولتی ۴٢٠٠ تومانی به کاغذ سیگار و ١٧٠ میلیون دلار برای واردات توتون ارز نیمایی تخصیص پیدا کرد!

طرح: فارس

آرامش مردم در خصوص قیمت‌ها

روحانی: امروز مردم نسبت به ۶ ماه پیش آرامش بیشتری دارند!

طرح: محمود نظری

سرنوشت نامه ترامپ!

رهبر انقلاب در دیدار با نخست وزیر ژاپن: من شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمی‌دانم و هیچ پاسخی هم به او ندارم و نخواهم داد.

طرح: محمدعلی رجبی
حمله یمن به فرودگاه سعودی ابها با موشک کروز
ارتش یمن بامداد امروز موفق شد فرودگاه سعودی«ابها» را با یک فروند موشک کروز، هدف قرار دهد. ائتلاف سعودی اقدام ارتش یمن را «اقدام تروریستی» توصیف و اعلام کرد «گلوله حوثی به سالن ورود فرودگاه بین‌المللی أبها اصابت کرده است». ۲۶ غیرنظامی در این حمله زخمی شده‌اند.

طرح: محمدعلی رجبی
 ما اینیم!
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته سالانه ۳۳ هزار ایرانی زیر ۵۵ سال به دلیل سکته‌های قلبی و مغزی که عمدتاً ناشی از فشار خون بالا است، می‌میرند. روزنامه ایران با انتشار کارتونی از منصوره دهقانی به این موضوع پرداخت.
ما همچين فشارخوني داريم!

واکنش رامبد جوان به حمله‌های اخیر!

روزنامه هفت صبح در شماره جدید خود با انتشار کارتونی از شهاب جعفرنژاد، به بازتاب سفر پرحاشیه رامبد جوان و نگار جواهریان به کانادا که طی روزهای اخیر به داغ‌ترین سوژه میان کاربران شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده، پرداخت.

واكنش رامبد جوان به حمله‌هاي اخير!