- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

کارتون های روز: حمله ملخ‌ها، دیگ پلوی انگلیس، واردات مردم از چین و ریزش دلار!

آذرقلم: امروز هم همچون روزهای گذشته، بهترین و مهمترین کارتون های منتشر شده در خبرگزاری ها و روزنامه های کشور را که با محوریت موضوعات سیاسی و اجتماعی روز ایران و جهان طراحی و منتشر شده باهم مرور می کنیم:

ملخ‌های عزیز دارین اشتباه می‌زنین!
معاون عمرانی استانداری تهران درباره ورود ملخ‌ها به تهران گفته مبارزه با ملخ‌ها در مناطقی از فرودگاه امام(ره)، اراضی رباط کریم و دشت ورامین در مناطق پاکدشت و شریف‌آباد آغاز شده است. این موضوع سوژه کارتونی در خبرگزاری تسنیم شد.

ملخ‌های عزیز دارین اشتباه می‌زنین!

ماموریت جدید لک‌لک‌ها را ببینید!
روزنامه ایران همزمان با روز جهانی کودکان کار، با انتشار کارتونی از مهناز یزدانی به ضرورت توجه به نیازهای کودکان کار در کشور پرداخت.

لک لک‌ها همیشه خوش خبر نیستند!

آقای آبه فکر سلامتی خودتم باش!
شینزو آبه در حالی به تهران سفر کرد که رئیس جمهور آمریکا در سفر اخیر خود به ژاپن ابراز امیدواری کرده بود که نخست وزیر ژاپن به دلیل رابطه خوبی که با دولت ایران دارد، بتواند به عنوان میانجگر بخشی از روند مذاکرات بین ایران و آمریکا را پیش ببرد. این موضوع سوژه کارتونی از سلمان طاهری در «شهرونگ» شد.

دستانی به بلندی اقیانوس آرام و طول آسیا!

فرهنگ مصرف نان در ایران، آن را به استراتژیک‌ترین محصول و ماده غذایی در بین مردم تبدیل کرده است. در حالی که میانگین سرانه مصرف هر فرد در جهان، 25 کیلو گرم نان در سال است، این عدد در ایران به 160 کیلو گرم برای هر فرد می‌رسد. این موضوع سوژه کارتونی از مهدی عزیزی در خبرنلاین شد.

صدبار گفتم با نون بخور سیر شی!

دلخوش به مذاکره!

باقری، معاون سابق دبیر شورای‌عالی امنیت ملی: تعبیر رئیس جمهور این بود که مذاکره با آمریکا مانند سوار شدن بر بنز است، مذاکره با اروپا مانند پیکان و مذاکره با غیرمتعهدها مانند دوچرخه!

طرح: محمدعلی رجبی
بار گذاشتن دیگ پلوی انگلیس!
سفارتخانه‌های انگلستان در سراسر دنیا برای تأمین هزینه مالی جشن تولد ملکه، از کمک اسپانسرها استفاده می‌کنند که در هر کشوری از اتباع خود انگلستان، اعم از شخصیت‌ها و شرکت‌ها جذب می‌شود. برای مراسم امسال جشن تولد ملکه در سفارت انگلیس در تهران، از سوی سفارت ایمیلی را برای دعوت شوندگان ایرانی ارسال کرده و از آنها خواسته مبالغی بین هزار تا ۲۵۰۰ پوند بپردازند!

طرح: محمدعلی رجبی
حمله یمن به فرودگاه سعودی ابها با موشک کروز
ارتش یمن بامداد امروز موفق شد فرودگاه سعودی«ابها» را با یک فروند موشک کروز، هدف قرار دهد. ائتلاف سعودی اقدام ارتش یمن را «اقدام تروریستی» توصیف و اعلام کرد «گلوله حوثی به سالن ورود فرودگاه بین‌المللی أبها اصابت کرده است». ۲۶ غیرنظامی در این حمله زخمی شده‌اند.

طرح: محمدعلی رجبی

واردات مردم از چین آغاز شد!

اظهارات اخیر وزیر نیرو و قیاس او از میزان مصرف مردم ایران و مردم چین که با واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شده، سوژه کارتونی از نعیم تدین در «شهرونگ» شد.

واردات مردم بی‌سر و صدا و کم مصرف!

درمان فشار خون بالا بدون دارو!

راه افتادن کمپین «فشار خون» و افزایش بی‌رویه قیمت مواد غذایی و کالاهای اساسی در بازار، سوژه کارتونی از مهدی عزیزی در شهرونگ شد.

درمان قطعي فشار خون بالا كشف شد!

دلار داره می‌ریزه، فرار کنید!

بازار ارز طی یک ماهه اخیر دچار سقوط قیمت شده، به نحوی که دلار یک این بازه زمانی بیش از 16 درصد کاهش قیمت داشته است. این موضوع سوژه کارتونی از بهروز فیروزی در روزنامه همشهری شد.

زود باشید برید کنار، افتاد!

بهترین چراگاه مغز!
احسان گنجی با انتشار کارتونی در صفحه طنز و کارتون «شهرونگ» به اهمیت توجه به کتاب و کتابخوانی و تقویت فرهنگ مطالعه در جامعه پرداخت.

مغز چرانی لابه لای صفحات کتاب!

ببین چه رکوردی زدیم!

طبق آمار موجود هر ایرانی در روز به‌طور متوسط 208 لیتر آب مصرف می‌کند؛ این در حالی است که میانگین مصرف جهانی آب حدود 80 لیتر برآورد شده است. به‌عبارت دیگر، هر ایرانی روزانه 128 لیتر و سالانه 47 هزار لیتر آب بیش از نیاز خود و برای مصارف غیرضروری مصرف می‌کند. این موضوع سوژه کارتونی از فیروزه مظفری در خبرآنلاین شد.

برای کسب این رتبه خیلی تلاش کردیم!

نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی در واکنش به ناتوانی «بنیامین نتانیاهو» در تشکیل کابینه ائتلافی، به انحلال پارلمان و برگزاری مجدد انتخابات رأی دادند. این در حالی است که دادستانی رژیم صهیونیستی ماه اکتبر آینده از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در سه پرونده فساد بازجویی می کند. این موضوع سوژه کارتونی در سایت کگل شد.

در تاریخ رژیم صهیونیستی این اولین بار است که حزب پیروز نتوانسته کابینه تشکیل دهد. در پی این رخداد، «بنی گانتز» رهبر نمایندگان احزاب معارض در جلسه پارلمان، نتانیاهو را «شکست‌خورده» توصیف کرد. بر اساس تصمیم پارلمان اسرائیل، انتخابات جدید قرار است روز ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) برگزار شود. دادستانی رژیم صهیونیستی نیز ماه اکتبر آینده از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در سه پرونده فساد بازجویی می کند.

درخواست نتانیاهو پیش از بازجویی: به من رأی بدید!