- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

قوی‌ترین زن جهان در تبریز+عکس

قوی‌ترین زن جهان در تبریز/ رکوردداری که آرزوی مدافعی حرم دارد+فیلم و عکسآذرقلم: گیتی موسوی بانوی تبریزی در حضور مشاور ثبت گینس ایرانیان و تعدادی از شهروندان تبریزی موفق شد با کشیدن یک تریلی با طناب به وزن ۱۲ تن و ۲۷۰ کیلوگرم به مسافت ۳۰ متر رکورد زن استرالیایی را بشکند.

به گزارش آذرقلم، زن استرالیایی که پیش از این با کشیدن یک تریلی به وزن 11تن و 350کیلوگرم نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرده بود، حالا با موفقیت خانم گیتی موسوی در تبریز رکورد او شکسته شد.

گیتی موسوی ۴۳ بهار زندگیش را پشت سر گذاشته  و با کشیدن تریلی به وزن ۱۲تن و 270کیلوگرم در رده سنی پیشکسوتان افتخار دیگری برای جامعه زنان رقم زد.

بعد از انجام این رکورد با گیتی موسوی همکلام شدیم تا از روزهایی سخن بگوید که برای رسیدن به چنین جایگاهی زحمت‌های زیادی کشیده و حاصل زحمات او در سن 43 سالگی به بار نشسته است.

سریع ترین دونده

او نیز مانند بسیاری از ورزشکاران، ورزش را از سن کودکی و به طور مشخص از هفت سالگی با ورزش دوومیدانی آغاز کرده است، به طوری که می‌گوید:« از همان کودکی و دوران دبستان ورزش می‌کردم ،بعد از شروع درس و مدرسه همیشه سعی می‌کردم کارهای بزرگ و فوق‌العاده‌ای انجام دهم. در مقطع دبیرستان در مسابقات آمادگی جسمانی در رده سنی نوجوانان در ایران رتبه اول را کسب کردم، در حالت کلی ورزش‌های زیادی انجام داده‌ام مثلا ورزش والیبال را به صورت تفریحی  انجام می‌دادم  در کنار آن سریع‌ترین دوومیدانی کار بودم که مسافت ۳۶متری را در ۷ثانیه طی کردم»

گام نهادن در مرحله دیگری از زندگی باعث شد که وقفه 10 ساله‌ای بین فعالیت ورزش حرفه‌ای او به وجود آید،« در سال 82 ازدواج کردم و این موضوع باعث شد وقفه ۱۰ساله‌ای  بین ورزش حرفه‌ای من به وجود آمد ولی فعالیت‌های ورزشی کامل قطع نشده بود و کم و بیش فعالیت می‌کردم»

مسابقات قدرتی و بدنسازی  بانوان وجود ندارد

موسوی با اشاره به فعالیت‌های ورزش قدرتی که انجام می‌دهد، ادامه داد: اکنون ۵سال است به صورت حرفه‌ای ورزش بدنسازی بادی بیلدینگ که جزو ورزش‌های قدرتی است، انجام می‌دهم و مربی درجه یک بدنسازی هستم، در شهریور ماه ۹۷ در مسابقات قدرتی بین باشگاهی در وزن ۹۰کیلوگرم اول شدم. متاسفانه در کشور ما مسابقات قدرتی و بدنسازی بانوان وجود ندارد یعنی به مسابقات قدرتی بانوان اهمیت نمی‌دهند، از سوی دیگر خانم‌هایی که  به باشگاه می‌روند بیشتر به فکر زیبایی هستند و گاهی اوقات مشاهده می‌شود که بدون روش‌های علمی ورزش کرده و با آسیب‌های ورزشی مواجه می‌شوند.

این بانوی رکورددار تبریزی با اشاره به تمریناتی که برای انجام این رقابت سخت انجام داده بود، افزود: در حالت کلی مربی خانم برای خانم‌هایی که بخواهند کارهای قدرتی انجام دهند، وجود ندارد و من مجبور شدم برای تمرینات شخصی، برنامه ورزشی ونوع تغذیه از دستورات مربی خوبم آقای سیدعلی اسماعیلی که مربی بدنسازی است، استفاده کنم. هر روز در باشگاه‌های مختلف تبریز کارهای قدرتی انجام داده و تمرین می‌کردم و برای آماده کردن بدنم برای انجام کارهای قدرتی تمرینات اصلی را در باشگاه «هیراد» انجام می‌دادم و مدیریت باشگاه همکاری خیلی خوبی داشتند.

خودم را در مقیاس جهانی مقایسه می‌کنم

وقتی از او پرسیدم چرا کشیدن تریلی را انتخاب کردی، با اعتماد به نفس خاصی گفت: با توجه به اینکه خانم‌های ورزشکار نیز به رشته قدرتی اهمیت نمی‌دهند، من خودم را در مقیاس جهانی مقایسه می‌کنم. از اول حس رقابت داشتم، در ایران کاری را نمی‌توانستم پیدا کنم که به واسطه آن کار بتوانم با افراد مختلف رقابت کنم ولی چون پاهای من خیلی قوی‌تر از دست‌هایم بوده و عضلات پا بزرگ‌تر از عضلات دست است، بلند پروازی کردم و خواستم کاری انجام دهم که خود را در سطح جهانی نشان دهم.

 از سوی دیگر قبل از اینکه به فکر کشیدن تریلی باشم، قبلا تایر چند کیلویی لودر را  غلت می‌دادم بنابراین به این فکر افتادم که با آقای «دشمن زیاری» که مشاور ثبت گینس ایرانیان است صحبت کرده و از وی خواستم تا برای انجام یک کاری که رکورد جهانی مطرح شود، مرا راهنمایی کند و او نیز شکستن رکورد خانم استرالیایی که کشیدن تریلی به وزن 11 تن و 350 کیلو بود را به من پیشنهاد کرد و من تمام  تلاش و جدیت خود را به کار گرفتم تا این رکورد را به نام ایران و تبریز انجام دهم و موفق شدم با یک تن اختلاف رکورد جهانی این خانم استرالیایی را جابه جا کنم.

البته باید اشاره کنم من ۶ماه قبل هم این رکورد را  انجام دادم ولی چون سری قبل تصویربرداری با موبایل صورت گرفته بود، این فیلم مورد قبول قرار نگرفت و اعلام کرده بودند باید از زوایای مختلف تصویربرداری صورت گیرد و من برای بار دوم این رکورد را زدم و با تصویربرداری کاملا حرفه‌ای و از زوایای مختلف ثبت شد.

این رکورد را به پدر و مادرم و به تمام مادران شهدا تقدیم می‌کنم

بانوی رکورددار تبریزی که شادی و خوشحالی مضاعفی در چهره‌اش موج می‌زند در پاسخ به این سوال که چه احساسی از این رکورد داری، با همان شادی می‌گوید: فقط خوشحالم، احساس خوشحالی خیلی زیادی دارم اما اصلا احساس غرور ندارم، مادرانی احساس غرور دارند که فرزندان خود یعنی قلب خود را برای دفاع از حرم حضرت زینب روانه جبهه‌های نبرد می‌کنند و کار آنها بسیار ارزشمند است و غروری بالاتر از این نیست.

من بسیار خوشحالم که توانستم خود را در مقیاس جهانی مقایسه کرده و موفق شوم ولی به هیچ وجه احساس غرور ندارم، این رکورد را به پدر و مادرم و به تمام مادران شهدا تقدیم می‌کنم.

دوست دارم بادیگارد شوم/ علاقه مند هستم با نیروهای مسلح کار کنم

موسوی با بیان علاقه‌مندی‌های خود افزود: علاقه دارم در سطح جهانی کارهای زیادی انجام دهم ولی به علت نبود اسپانسر نمی‌توانم کارهای بزرگی انجام دهم.علاقه‌مند هستم بادیگارد شوم،بادیگارد یک خانم باشم که شخصیت ملی و جهانی داشته باشد.

علاوه بر آن  خیلی دوست دارم با نیروهای مسلح کار کنم،به کارهای هیجانی بسیار علاقه‌مند هستم و از همان بچگی کارهایی که نیاز به دل و جرات بیشتری داشت، انجام می‌دادم، علاقه‌مند هستم در آینده یکی دیگر از رکوردهایم کشیدن هواپیمای ۱۲ تا۱۵ تنی باشد.


دوست دارم در صف مدافعان حرم باشم

این بانوی تبریزی در ادامه افزود: خیلی زیاد علاقه و اعتقاد قلبی به اهل بیت و ائمه اطهار علیه السلام دارم و اگر روزی به خانم‌ها نیز اجازه دهند که در صف مدافعان حرم باشند، من نفر اول ثبت نام کرده و حتی اگر کاری برای پرستاری پاسداران مدافع حرم باشد، حاضرم بروم،همیشه به این فکر می‌کنم که داشتن این همه قدرت بدنی برای یک خانم واجب و ضروری نیست ولی من یک هدف دیگر دارم،هدف اصلی و نهایی من سربازی امام زمان (عج) است.
آرزو دارم باشگاهی با تمام امکانات برای بانوان ایجاد کنم

بانوی رکورددار تبریزی در همه حال دغدغه شادابی و سلامتی بانوان را دارد و به امید روزی است که بتواند باشگاهی با تمام امکانات ورزشی برای بانوان ایجاد کند که خانم‌ها بدون داشتن هیچ ناراحتی و دغدغه‌ای و به دور از تمام آزار و اذیت‌ها و بی‌حترامی‌هایی که صورت می‌گیرد، بتوانند در این باشگاه به راحتی ورزش کنند تا بتوانند دختران و مادرانی سالم،سرزنده و شاداب باشند.

او با اشاره به اینکه زندگی ماشینی بیشترین آسیب را به سلامتی انسان وارد می‌کند و ورزش می‌تواند از این آسیب ها جلوگیری کند به خانم ها توصیه کرد، خانم‌ها به جسم خود اهمیت دهند، در کنار همسرداری و فرزندداری به ورزش نیز اهمیت بیشتری دهند تا روح و جسم سالم و قوی‌تری داشته باشند، یک زن در مقام مادر و همسر هر چقدر قوی باشد صددرصد می‌تواند در آرامش زندگی خانواده خود تاثیرگذار بوده و زندگی موفقی داشته باشد.

حاضرم تست دوپینگ دهم

موسوی با تاکید بر اینکه  اعتقادی به دوپینگ ندارد،  تصریح کرد: من بدون استفاده از هورمون و دوپینگ موفق به این کار شدم و حتی حاضرم تست دوپینگ دهم چون من اصلا از هورمون‌های مضرو دوپینگ استفاده نمی‌کنم و اعتقادی به این مکمل‌ها ندارم.

او با اشاره به ایجاد برخی مزاحمت‌ها از سوی برخی جوانان با ذکر خاطره‌ای در این مورد گفت: یک بار با دخترم به خانه برمی‌گشتیم که چند تا پسر جوان داخل یک خودرو بودند و به ما نزدیک می‌شدند، احساس کردم قصد دارند برای ما مزاحمت ایجاد کنند، در آن لحظه چنان حالت و به اصطلاح فیگور گرفتم که حساب کار دستشان آمد و بدون اینکه بخواهند کاری بکنند یا حرفی بزنند در چند قدمی ما دور زده و برگشتند.

این بانوی رکورددار در پایان ضمن تشکر از افرادی که با وی همکاری کرده‌اند، گفت: در کمال ادب و احترام از آقای «دشمن زیاری» که مدیر برنامه، حامی و مشاور ایرانیان برای ثبت رکورد در گینس است و مربی خودم آقای سید علی اسماعیلی، مدیریت باشگاه هیراد و آقای احمدرضا رئیسی و آقای علی یامی تشکر و قدردانی می‌کنم.

گینس هیچ نماینده ای در ایران ندارد

اشکان دشمن زیاری، مشاور ایرانیان برای ثبت رکورد در کتاب رکوردهای جهان( گینس ) در حاشیه انجام رکورد خانم گیتی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: برنامه‌ای که امروز به خوبی و با موفقیت صورت گرفت؛ کشیدن تریلی به وزن ۱۲تن و ۲۷۰کیلوگرم بود و رکورد جهانی که متعلق به یک خانم استرالیایی بود جابه جا شد.

او افزود: پدیده ثبت رکوردهای جهانی به این صورت است که مستندات اخذ شده و به دفتر گینس ارسال می‌شود و داوران پس از بررسی به ثبت رکورد اقدام می‌کنند.

دشمن‌زیاری ادامه داد: از سوی دیگر باید گفت هیچ فرد، گروه یا شرکتی در ایران نماینده گینس نیست و به خاطر برخی محدودیت‌ها هیچ داوری از سوی گینس به ایران نمی‌آید ولی راهکارهایی وجود دارد که بتوان این رکوردها را ثبت کرد.

او افزود: برنامه خانم موسوی به شکل عالی برگزار شد و هیچ اشکال و ایرادی نداشت ولی به هر حال نظر نهایی را دفتر گینس اعلام می‌کند.

 مشاور ایرانیان برای ثبت رکورد در کتاب رکوردهای جهان گفت: رکورد قبلی این کار متعلق به یک خانم استرالیایی بود که در سال2011 جا به جا شده بود  و اکنون خانم موسوی توانست بیشتر از وی این تریلی را کشیده و رکورد وی را بشکند.

گفت‌و‌گو از: معصومه درخشان / فارس