- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

قرارگاه خاتم الانبیا، ۱۰۰ پروژه عمرانی در شمال غرب کشور اجرا می کند

اجرای ۱۰۰ پروژه عمرانی و سازندگی در شمال غرب کشور

آذرقلم: فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء گفت:  ۱۰۰ پروژه عمرانی در شمال غرب کشور  در حال انجام است که بیشتر آنها به بهره برداری رسیده است.

به گزارش آذرقلم به نقل از مهر، سردار عبادالله عبدالهی در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ورود قرارگاه خاتم الانبیاء به پروژه های عمرانی و سازندگی در کشور گفت: ورود قرارگاه خاتم الانبیاء در کارهای عمرانی و آبادانی جزو وظایفی است که پس از هشت سال دفاع مقدس بر عهده سپاه قرار داده شده است.

وی افزود: قرارگاه خاتم الانبیاء بر اساس تکلیف  در هر کجا که نیاز باشد به عنوان یک تکلیف و وظیفه انقلابی خود به آن حوزه وارد می شود.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء با اشاره به تحریم های صورت گرفته از سوی آمریکا گفت: ممکن است این تحریم ها ظرفیتی برای خودکفایی و رسیدن به اهداف عالیه نظام اسلامی باشد و ما با فعالیت های خودمان می توانیم با تمام قدرت در مقابل تحریم های صورت گرفته بایستیم.

عبدالهی با اشاره به انجام پروژه های  عمرانی در شمال غرب کشورخاطرنشان کرد: ۱۰۰ پروژه عمرانی در شمال غرب کشور  در حال انجام است که بیشتر آنها به بهره برداری رسیده است.

وی از اجرای ۲۰ پروژه در آذربایجان شرقی خبرداد وافزود: در استان آذربایجان شرقی ۲۰ پروژه بزرگ در حال انجام است و چهار گروه از گروه های تخصصی قرارگاه خاتم الانبیاء در این پروژه ها مشارکت دارند.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء با اشاره به اشتغال نیروهای متخصص و متعهد در این پروژه ها اظهارداشت: در حوزه های مختلف ۵هزار نفر به صورت مستقیم و ۱۲ هزار نفر به طور غیر مستقیم مشارکت دارند و ۱۳۰۰ دستگاه ماشین الات نیز در اجرای پروژه ها فعال هستند.

وی با اشاره به زمینه های فعالیت قرارگاه خاتم الانبیاء در آذربایجان شرقی افرود: این قرارگاه پروژه های متعددی را در حوزه صنعت و معدن، پروژه راه اهن و آزادراه، حوزه اب و ساخت سد، انتقال آب از زرینه رود، حوزه ساخت بیمارستان، پروژه ازادراه مراغه و هشترود، پروژه مترو تبریزو… و. بر عهده دارد.

وی در مورد پروژه بیمارستان هزار تختخوابی تبریز تصریح کرد: این بیمارستان بزرگترین بیمارستان از نظر وسعت است که هزار تخت دارد و ظرفیت افرایش به یک هزار و ۳۰۰ تخت را نیز دارد.

عبدالهی ادامه داد: وسعت زمین این بیمارستان ۵۰ هکتار بوده و بحث کیفیت خیلی مهم است و دوستانی که ساخت این بیمارستان را بر عهده دارند با روحیه اعتقادی بالا کارها را پیش می برند.  

عبدالهی با اشاره به تحریم های صورت گرفته علیه کشورمان خاطرنشان کرد: در کشورما پروژه های بزرگ در دست شرکت های خارجی از جمله شرکت توتال بود که با شروع تحریم ها آنها پروژه ها را نیمه کاره رها کرده و رفتند و قرارگاه خاتم الانبیاء با حضور قاطع خود در صحنه که عمده نیروهای ان مردمی هستند این مسوولیت را بر عهده گرفت.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء  در ادامه صحبت های خود با اشاره به ساخت و تکمیل  پالایشگاه ستاره خلیج فارس اظهارداشت: قرارگاه خاتم الانبیاء با تمام توان در ساخت و تجهیز  بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس فعالیت می کند،  پلایشگاه ستاره خلیج فارس  ۷۰۰ هکتار مساحت داشته و ۱۷ هزار نفر در آن مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: این پالایشگاه ۳۶۰ هزار بشکه در روز فراورده های گازی تولید می کند و با بهره برداری از فاز اول و دوم آن  ۳۶۰ هزار بشکه فراورده های گازی پالایش می شود.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء  از تولید روزانه ۳۰ میلیون لیتر  بنزین در این  پالایشگاه خبر داد و گفت: در پالایشگاه ستاره خلیج فارس روزانه ۳۰ میلیون لیتر بنزین تولید می شود که به زودی  با بهره برداری از فاز سوم ان میزان تولید بنزین این پالایشگاه به ۴۳ میلیون لیتر می رسد.