- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

حسینیه روستای گلوجه امیرانلو در چاراویماق افتتاح شد/ ضرورت تشویق به مراجعت معکوس به روستاها

آذرقلم: آیین افتتاح حسینیه روستای گلوجه امیرانلو در شهرستان چاراویماق برگزار شد
به گزارش خبرنگار آذرقلم، همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، آیین افتتاح روستای گلوجه امیرانلو از توابع شهرستان چاراویماق با حضور مسئولین محلی و امام جمعه این شهرستان حجه الاسلام صفری برگزار گردید.
فرماندار چاراویماق در این مراسم مراجعت معکوس به روستاها را موجب بازگشت وضعیت تولیدی سابق در این مناطق دانسته و اظهار داشت: مهاجرت معکوس مردم به سمت روستا، موجب تخلیه حاشیه های شهر و کاهش حاشیه نشینی خواهد شد که در سمت مقابل جمعیت روستایی را افزایش خواهد داد و این مهم یعنی افزایش حجم تولیدات روستایی که می تواند نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی ایجاد کند.
صابر تقویمی، تسهیلات در نظر گرفته شده برای مهاجرت معکوس افراد را 5 میلیون وام بلاعوض و 25 میلیون هزینه ساخت مسکن روستایی عنوان کرده و افزود: نگاه ما در اختصاص بودجه و ارائه پروانه ساخت، میزان مراجعت مردم به روستاها است، بطوری که در یک روستای مشابه 24 مجوز ساخت صادر کرده ایم.
وی ادامه داد: اگر روستاییان در مسیر درست حرکت کنند، موظف به ارائه خدمات و تسهیلات به آنها هستیم.
تقویمی، میزان تولید گندم در سال 97 در این شهرستان را 90 میلیون تن عنوان کرده و تأکید کرد: همین مراجعت معکوس و استفاده درست از منابع موجود، موجب افزایش تولید و رونق کسب و کار روستایی خواهد شد، بطوری که امسال 97 میلیون تن گندم و 10 هزار تن گوشت قرمز تولید کرده ایم.
گفتنی است روستای گلوجه امیرانلو از توابع شهرستان چاراویماق و یکی از روستاهای هدف برای مراجعت معکوس افراد می باشد که اولین گام این امر، ساخت حسینیه ای با اعتبار بالغ بر 1 میلیارد ریال از سوی اهالی این روستا بوده است.