- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

کارتون های روز: گرانی نان و پراید، جولان دلار، کنایه گل آقا، عزل یا استیضاح؟!

آذرقلم: امروز هم همچون روزهای گذشته، بهترین و مهمترین کارتون های منتشر شده در خبرگزاری ها و روزنامه های کشور را که با محوریت موضوعات سیاسی و اجتماعی روز ایران و جهان طراحی و منتشر شده باهم مرور می کنیم:

کلا داریم به عقب برمی‌گردیم!

 به بهانه زمزمه توزیع کوپن و سبد کالا برای برخی اقلام ضروری، طراوت نیکی این کارتون را با عنوان «کلا به عقب بر می‌گردیم» در کانال کارتون و کاریکاتور «نیش خط» منتشرکرد.

توزیع کوپن کالا

ببینید: کنایه جالب گل آقا به سایپا!

 متن زیر از نشریه طنز گل آقا به مدیریت مرحوم کیومرث صابری‌فومنی برداشته شده که کنایه‌ای است به تخلف عجیب شرکت سایپا در آن روزگار که در سال ۶۷ منتشرشده است!

طنز گل آقا برای سایپا

تنها مخالف گرانی پراید را ببینید!

 به بهانه هجوم گسترده مردم برای پیش خرید ماشینی که همه به آن انتقاد دارند؛ احسان گنجی این کارتون را در کانال شهرونگ منتشرکرد.

نه به گرانی پراید

گرانی نان با مصوب دولت!

رئیس اتاق اصناف زنجان: قیمت نان در زنجان از دیروز 10 درصد گران شد/ این افزایش قیمت نان خودسرانه نیست و مصوبه دولت را دارد!

طرح: جواد تکجو
سناریوی رژیم صهیونیستی – سعودی‌ و انگلیسی: تفرقه افکنی بین ایران و عراق

طراحی سناریوی تفرقه‌ افکنی میان ایران و عراق؛ توسط سعودی ها، رژیم صهیونیستی و استعمار انگلیس!

طرح: سجاد جعفری

متلک تصویری به وزیر بهداشت+واکنش مدیر ثامن الحجج!

 اظهار نظر وزیر بهداشت درباره شرایط مدیریتی کشور، سوژه فتوطنز احمدرضا کاظمی در کانال طنز «بی قانون» و کنایه به وزیر علوم، مدیرعامل ثامن الحجج و رئیس سازمان محیط زیست شده است.

واکنش به اظهارات وزیر بهداشتیارانه‌ها رو ریختن؟!

در حاشیه هجوم عجیب و غریب مردم برای پیش خرید پراید در یک روز از طریق سایت سایپا، بهرنگ جدی این کارتون را در کانال کارتون و کاریکاتور «نیش خط» منتشرکرد.

هجوم برای خرید پراید

بالاخره سبد کالا رسید!

 در حاشیه انتشار خبری مبنی بر توزیع بن کالا و یا سبد کالا ویژه برخی از اقشار کم درآمد و کارگران، محمدرضا میرشاه ولد این کارتون را در اینستاگرامش منتشرکرد.

بازگشت سبد کالا

بیا زودتر بمیریم تا پشیمون نشدن!

در حاشیه اعلام خبر مدیرعامل بهشت زهرا مبنی بر اینکه به هر شهروند تهرانی، یک طبقه قبر به صورت رایگان اهدا می شود، احمد عبداللهی نیا این کارتون را در «نیش خط» منتشرکرد.

قبر رایگان

چه کسی پرایدها را خرید؟!

 پراید ها برای چه کسی به پرواز در می آیند؟» عنوان کارتون بزرگمهر حسین پور است که برای جلد روزنامه سازندگی با تیتر «چه کسی پرایدها را خرید؟!» طراحی و در اینستاگرامش منتشرکرد.

هجوم برای خرید پراید

این سلطان‌ها مردم را بیچاره کردند!

محسن ظریفیان در کنایه به مفسدان اقتصادی که این روزها زندگی مردم را مختل کرده‌اند و القاب عجیب هم دریافت می‌کنند، این کارتون را با عنوان «این همه سلطان و یک رعیت» در «نیش خط» منتشرکرد.

مفسدان اقتصادی

متلک تصویری یک روزنامه به پسر کفاشیان!

 در حاشیه واکنش جالب فرزند علی کفاشیان(رییس سابق فدراسیون فوتبال) به افشاگری ساشا سبحانی در خصوص داشتن پورش، احمدرضا کاظمی این فتوطنز را در «بی قانون» منتشرکرد.

واکنش فرزند کفاشیان به افشاگری ساشا سبحانیآیا بازار سکه و دلار، تحت کنترل دولت است؟

تاثیر سخنان روحانی و همتی در گرانی دوباره نرخ ارز/ این روزها پرسش مهمی ذهن مردم را به خود معطوف کرده است: اگر بپذیریم که دولت و بانک مرکزی عزمی برای کنترل دلار و سکه دارد، چرا هیچ کنترلی بر بازار سکه و دلار ندارد و قیمت‌ها بشدت در نوسان است!؟
طرح: جواد تکجو
مصرف غیرعادلانه آب
رئیس شوراهای اسلامی شهرهای استان تهران: مصرف غیرعادلانه‌ای در شهر تهران در بخش آب وجود دارد به طوری که شهروندان منطقه یک مصرف آب بسیار بیشتری نسبت به شهروندان منطقه جنوب تهران دارند/ در 10 سال گذشته از استان‌های مجاور دست‌اندازی کرده و بزور برای تهران آب گرفته‌ایم!
طرح: جواد تکجو
جولان دلار در جیب مردم!
در کمتر از یک هفته، قیمت دلار و سکه، چندین هزار تومان افزایش، کاهش و مجدد افزایش داشت! آیا دولت می‌تواند این بازار آشفته را سامان ببخشد؟
طرح: بهروز فیروزی
 نامه نمایندگان به رئیس جمهو: عزلش نکنید استیضاح می‌کنیم

یک نماینده مجلس از نامه نمایندگان به حسن روحانی برای عزل وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: آقای آخوندی دغدغه چندانی برای رفع مشکل مسکن مردم ندارد لذا به دنبال عزل وی هستیم و درصورت عدم عزل، استیضاحش می‌کنیم.

طرح: محمدعلی رجبی

راه‌حل توهین‌آمیز شهرداری برای تغییر چهره شهر

 عکسی توهین‌آمیز نسبت به زنان از حاشیه نمایشگاه زنان و تولید ملی که توسط شهرداری تهران برگزار می‌شود منتشر شد که با واکنش کاربران فضای مجازی روبرو شد.

طرح: سجاد جعفری