- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

تعریض جاده مراغه – هشترود در پیچ و خم وعده ها

یادداشت: کمال الدین نیک رفتار خیابانی

آذرقلم: جمعه گذشته به اتفاق خانواده گذرمان به جاده مراغه – هشترود افتاد. جاده ای که دهه ها قبل احداث شده و وضعیت نابسامانی دارد.
این جاده تا حدود 10 سال قبل که اتوبان پیامبر اعظم راه اندازی نشده بود فقط برای تردد مردم شهرستان های منطقه و روستاییان کاربرد داشت اما بعد از احداث اتوبان تبریز به تهران، تردد در آن بسیار افزایش یافته و نه تنها مردم منطقه بلکه اهالی استان های مجاور همانند آذربایجان غربی و کردستان نیز از طریق آن صورت می گیرد.
جمعه گذشته اینجانب نیز شاهد بار ترافیکی زیاد در این جاده دسترسی بوده و متاسفانه آسفالت قدیمی آن نیز تردد را با مشکل مواجه می کرد. بطوریکه در بعضی قسمت ها آسفالت کاملا از بین رفته و دست اندازهای ناجوری را سبب شده بود.
با توجه به تردد تعداد زیادی از وسایط نقلیه منجمله کامیون ها و تریلی های باری که خود سبب ترافیک بیشتر می شوند، پیشنهاد می شود اداره راه و شهرسازی در احداث جاده جدید و دو بانده کردن مسیر همت ویژه ای بکار گیرد.
البته مسئولیت فرمانداران و نمایندگان مجلس شهرستان های مراغه و هشترود نیز در قبال احداث راه جدید و دو بانده کردن مسیر سنگین بوده و حتما که در اولویت های کاری شان قرار دهند.
شایان ذکر است که زیبایی های خدادادی و طبیعت بکر منطقه که در منطقه جنوبی کوه سهند قرا گرفته، با احداث جاده مناسب می تواند در جذب گردشگران از داخل و خارج از کشور همراه باشد.
همچنین احداث سد سهند و طرح پایاب آن نیز در منطقه محروم نظرکهریزی و روستاهای مسیر، باعث احیای زمین های کشاورزی منطقه شده و مناظر زیبایی از آبیاری مدرن و محصولات کشاورزی را بوجود آورده که با مدیریت مناسب می تواند منطقه را به یکی از قطب های کشاورزی استان مان تبدیل نماید.