- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

کارتون های روز: مشکل خیارخوردن زن‌ها در تلویزیون، حاجی شدن یک محتکر در مکه و استیضاح وزیر صنعت!

آذرقلم: امروز هم همچون روزهای گذشته، بهترین و مهمترین کارتون های منتشر شده در خبرگزاری ها و روزنامه های کشور را که با محوریت موضوعات سیاسی و اجتماعی روز ایران و جهان طراحی و منتشر شده باهم مرور می کنیم:

طرح استیضاح وزیر صنعت کلید خورد
 طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت با امضای 51 نفر از نمایندگان به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شد.
طرح: محمود نظری
دیوار فقر و غنی …!
در همه جوامع بشری، مسئولیت وجود فاصله طبقاتی و فقر و غنی به عهده‌ی دولت‌هاست. آیا باید کلید حل این مشکلات را در جیب دولت‌ها جستجو کرد؟!
طرح: جواد تکجو
دفاع صرف… ! / در حاشیه سوال نمایندگان از رئیس جمهور
 رئیس جمهور به صحن مجلس رفت تا در خصوص شرایط اقتصادی کشور به 5 پرسش نمایندگان پاسخ بدهد. اما بدون آنکه اشاره‌ای به قصور و اشتباهات دولت داشته باشد، ریشه مشکلات اقتصادی را عامل روانی دانست، نه سیاسی و اقتصادی!
طرح: علیرضا ذاکری

محتکر بزرگ در مکه حاجی شد!

احتکار کننده 3600تن برنج، در سفرحج است؛ رئیس گشت مشترک تعزیرات تهران گفته: تعزیرات 12روز قبل حکم را به احتکار‌کننده برنج ها ابلاغ کرده بود، که بعدا مشخص شد وی به حج رفته است!

محتکر بزرگ برنج در مکه است!
احتکار کننده 3600 تن برنج در سفر حج به سر می برد
 تعزیرات حکومتی حکمی را به صاحب برنج ها ابلاغ کرده بود اما زمان تحویل این کالا به اتحادیه، گفته شد که مالک حضور ندارد و به حج رفته است و نماینده ای از سوی او هم حضور نداشت اما این مساله مانع از اجرای حکم توزیع کالا در شبکه عرضه نشد.
طرح: محمدعلی رجبی

فرزندت کجاست؟ توی تعطیلات در اسپانیاست؟

 حواشی چالش «فرزندت کجاست؟» در شبکه‌های اجتماعی و پاسخ برخی مسئولان و سکوت برخی دیگر، همچنان ادامه دارد و همین موضوع سوژه طنز ارمغان زمان فشمی در شهرونگ شده است.

چالش فرزندت کجاست؟

باز نشدن قفل‌ سوالات مجلس از رئیس جمهور
در جلسه سوال از رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان به یک پرسش رئیس جمهوری رأی داده و قانع شدند!
طرح: محمدعلی رجبی

اولین واکنش پراید به ۴۰ میلیونی شدن و متلک به مازراتی!

 ضمیمه طنز «بی قانون» امروز نیز برخی اخبار و اظهارنظرات را دستمایه شوخی قرار داده اما تیتر یک خود را به 40 میلیون تومانی شدن پراید و واکنش این خودرو به قیمت جدید اختصاص داده است.

پراید ۴۰ میلیون تومان شد

گوشت هست ولی شیر نیست!

«در حاشیه کسری چشمگیر شیر خام، افت تولید محصولات صنایع لبنی و همزمانی تخصیص ارز 4200 تومانی برای واردات گوشت!» مهدی عزیزی این کارتون را در «بی قانون» منتشرکرد.

کمبود شیر و واردات گوشت

مشکل سانسور خیارخوردن زن‌ها در تلویزیون حل شد!

در حاشیه پست جنجالی امیرمهدی ژوله در اینستاگرام درباره سانسور سریال‌های تلویزیونی و حذف خیارخوردن خانم‌ها، احمدرضا کاظمی این فتوطنز را در روزنامه قانون منتشرکرد.

سانسور در تلویزیون