- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

پایان روزهای داغ: دمای آذربایجان شرقی 4 تا 7 درجه‎ خنک می شود

آذرقلم: معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از کاهش چهار الی هفت درجه‎ای دما در آذربایجان شرقی طی دو روز آینده خبر داد.

به گزارش آذرقلم، محمد اشجعی با بیان اینکه  ناپایداری جوی طی دو روز آینده بر استان حاکم خواهد بود، اظهار کرد: نقشه‎های پیش یابی هواشناسی، نفوذ زبانه پرفشار خزری و گذر امواج تراز میانی جو به استان را طی روزهای بیست و هشتم و بیست و نهم مرداد ماه نشان می‎دهد که موجب افزایش ابر، وزش باد گاهی نسبتا شدید، بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعد و برق در نواحی شمالی و شرقی استان به ویژه منطقه ارسباران می‎شود.
وی اضافه کرد: با توجه به احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‎ها و رودخانه‎های فصلی، توصیه می‎شود اقدامات لازم جهت پیشگیری از خسارات احتمالی به عمل آید.
وی در ادامه دمای کنونی تبریز را 23 درجه بالای صفر عنوان کرد و گفت: تبریز نسبت به زمان مشابه دیروز، چهار درجه خنک‌تر شده و در 24 ساعت گذشته، در گرم‎ترین ساعات، 35 درجه و در خنک‎ترین ساعات 19 درجه بالای صفر بوده است.
اشجعی با بیان این که شهرستان چاراویماق با دمای 11 درجه بالای صفر در طول 24 ساعت گذشته، خنک‎ترین شهر استان بوده است، گفت: به همین ترتیب، شهرستان‎های مراغه، عجب شیر، بناب و ملکان در طول 24 ساعت گذشته با دمای 38 درجه بالای صفر، گرم‎ترین شهرهای استان بوده‌اند.