- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

کامبیز مهدی‌زاده، داماد تازه روحانی؛ از اهر تا حیاط خلوت سیاست!

 پله‌های ترقی جوان آذربایجانی از دولت نهم تا دوازدهم/ کامبیز مهدی‌زاده کیست؟!
آذرقلم: شاید خود مهدی‌زاده نیز فکر نمی‌کرد روزی از شهرستان اهر راهی تهران شود و بعد از همراهی احمدی‌نژاد، سر از ستاد انتخاباتی روحانی درآورد و با دختر او ازدواج کند.

به گزارش آذرقلم به نقل از آناج، داماد حجت‌الاسلام روحانی اصالتاً آذربایجانی و زاده‌ی شهرستان اهر است. کامبیز مهدی‌زاده 33 ساله‌ای که همین دو روز قبل مراسم ازدواج خود با صبیه‌ی رئیس‌جمهور را برگزار کرده در نوزدهم تیرماه سال جاری از سوی معاون رئیس‌جمهور به‌عنوان دبیر ستاد توسعه فناوری توسعه انرژی منصوب شده و در سال‌ 95 نیز در کسوت‌ قائم‌مقامی معاونت برنامه‌ریزی پژوهشگاه صنعت نفت و ریاست برنامه‌ریزی مالی و تامین منابع این پژوهشگاه فعالیت می‌کرده است.

آشنایی مهدی‌زاده با رئیس‌جمهور به انتخابات سال 92 باز می‌گردد، جایی که او به‌عنوان حامی حسن روحانی ظاهر شد و با پیروزی جریان تدبیر و امید در اولین گام به سمت مشاور مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه شرکت ملی نفت ایران دست یافت و در ادامه نیز در عرصه‌های فرهنگی و ورزشی تحت عنوان مشاور ظاهر شد.

اما برخلاف تصورات داماد رئیس‌جمهور با دولت‌های نهم و دهم نیز بی‌ارتباط نبوده است و فارغ از آنکه در سال 84 به‌عنوان مشاور سازمان ملی جوانان ریاست‌جمهور فعالیت می‌کرده است، در اواخر عمر دولت دهم نیز مشاور فرماندار کرج بوده و طی گفت‌وگویی که 28 اردیبهشت ماه سال 92 با خبرگزاری ایرنا داشته عنوان کرده است: «خدمات دولت‌های نهم و دهم در بسیاری از موارد مثبت بوده که از جمله آن‌ها می‌توان به هدفمندی یارانه‌ها، پروژه‌‌های مسکن مهر، راه‌اندازی حوزه مشاوران جوان و معاونت علمی فناوری اشاره کرد.»

البته این جوان اهری‌الاصل بر این باور خود ماندگار نمانده و در 24 خرداد سال 95 و پس از نزدیکی به بدنه‌ی دولت یازدهم طی گفت‌وگویی با شهروند در مسند ریاست ستاد نخبگان و جوانان کشورهای اسلامی با بیان اینکه روح آنی، با آمدن روحانی در کشور دمیده شد و عملکرد او بر مبنای حاکمیت عقلانیت، خردورزی و اعتدال می‌باشد، افزوده است: «دولت پیشین، دولت هیاهو و شعار بود درحالیکه مشکلات کشور با هیاهو و شعار حل نمی‌شود».

تناقض در اظهارات و مواضع تازه‌دامادِ رئیس‌جمهور پیداست و هدف از این نگارش پرداخت به این مسایل نیست بلکه بررسی میزان نقدپذیری دولت‌مردان و اعضاء جدید خانواده‌شان است. سید مهدی صدرالساداتی که مبارزه با افشاگری مسئولان و آقازاده‌هایشان شهره است صبح امروز با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرام خود به ارتباط کامبیز مهدی‌زاده با 4 دولت اخیر پرداخت و پرسید آیا این نخبه جوان یا حتی داماد رئیس‌جمهور قبلی که رئیس استاندارد شد، شایستگی به آنچه رسیده‌اند را داشته‌اند؟! انسان باید هوش اجتماعی بسیار بالایی داشته باشد تا هم از سیاست‌های دولت‌های نهم و دهم حمایت کند و هم داماد رئیس دولت‌های یازده و دوازده شود، هم در ورزش باشد، هم نفتی و هم فرهنگی!

با گذشت 2 ساعت از انتشار این پست در صفحه‌ی این روحانی نام‌‌آشنا، او پست دیگری را منتشر و با اشاره به فشارهایی که به وی وارد می‌شود از مخاطبان خود حداحافظی کرد.

آنچه مسلم است نمی‌توان به صراحت گفت این فشارها بعد از افشاگری در مورد داماد رئیس‌جمهور وارد شده اما هرچه که هست، داماد روحانی ژن خوب هم نباشد، به گروه وابسته‌ها پیوسته و شاید در آینده بیشتر نام او را در عرصه‌های مدیریتی کشور ببینیم.