- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

جدال سرخابی های آذربایجان: پرسپولیس در کمین تساوی رقیبان

آذرقلم: بازی های لیگ برتر ایران در سومین هفته خود به درجه بالایی از حساسیت رسیده است. دو تیم محبوب آذربایجان یعنی تراکتورسازی و گسترش فولاد (ماشین سازی) این هفته برابر دو تیم از تهران و رشت صف آرایی می کنند.

به گزارش آذرقلم، نکته مهم و جالب این است که همه این چهار تیم به دلیل ناکامی های دو هفته قبل، به شدت به پیروزی و کسب هر سه امتیاز این دیدارها نیاز دارند. حتی تساوی برای هر یک از این 4 تیم به منزله دور افتادن از کورس قهرمانی و چه بسا مشکلات بعدی باشگاهی خواهد بود. مخصوصا دو تیم مدعی قهرمانی یعنی استقلال و تراکتورسازی هرگز دوست ندارند امتیازات را تقسیم کنند! چرا که این تساوی بسیار برای تیم رقیب دیرینه یعنی پرسپولیس مورد پسند و دلخواه خواهد بود.

یک بار دیگر نگاهی می اندازیم به دو بازی مهم و حیاتی :

استقلال – تراکتورسازی تبریز

ساعت : ‏20:30 ‏ ورزشگاه:  آزادی تهران

مهدی سیدعلی – حسن ظهیری- تورج عیوض محمدی – جواد محمدی

ناظر: حسن کامرانی فر

حساس ترین و جذاب ترین بازی هفته سوم لیگ برتر ایران در ورزشگاه آزادی برگزار می شود. تراکتورسازی با ستاره های گران قیمت و مربی مشهورش هنوز در لیگ برتر بردی به دست نیاورده و قرمزپوشان تبریزی برای اولین پیروزی قدم به ورزشگاه آزادی می گذارند. مسعود شجاعی و اشکان دژاگه دو کاپیتان تیم ملی هم فضای متفاوتی را در ورزشگاه آزادی تجربه خواهند کرد. البته هواداران تراکتورسازی به اندازه هواداران استقلال به ورزشگاه می آیند تا شاهد یک بازی جذاب در زمین فوتبال باشند. استقلال هم با یک امتیاز سوغاتی از اصفهان به تهران برگشته  و اکنون می خواهد اولین برد خانگی خود را جشن بگیرد. هواداران استقلال هم از اینکه هنوز پیروز نشده اند خشنود نیستند.

روی نیمکت دوتیم هم دو مربی پا به سن گذاشته و کارنامه دار حضور دارند. جان توشاک و وینفر شفر. تقابل این موسفید کرده های مربیگری هم جذاب خواهد بود و باید دید دو تیم برای سومین بازی در این فصل مساوی می کنند یا یکی از دو تیم اولین برد فصل را جشن می گیرد.

 

گسترش فولاد – سپیدرود

گسترش فولاد تبریز- سپیدرود ‏رشت   ورزشگاه:  بنیان دیزل تبریز  ‏جمعه 19 مرداد 1397‏

سیدرضا مهدوی – جواد مداح – امیرمحمد داودزاده – کمیل غلامی – ناظر: رسول فروغی

گسترش فولاد یا ماشین سازی تبریز این هفته مقابل آخرین تیم جدول لیگ به میدان می رود. هر دو تیم هنوز بردی به دست نیاورده اند البته گسترش فولاد 2 مساوی دارد و سپیدرود 2 باخت از دو هفته اول لیگ در کارنامه اش ثبت شده است. سپیدرود از نظر مالی و همچنین مدیریتی حواشی زیادی دارد اما گسترش شاید تنها دغدغه اش تغییر نامش باشد! هر دو تیم مربیان با مزه ای دارند. فیروز کریمی و خداداد عزیزی هر کدام به شیوه خودشان از بامزه ترین چهره های فوتبالی محسوب می شوند. البته سپیدرود هفته گذشته سنگین ترین باخت تاریخ خود را مقابل سپاهان متحمل شد و 6 بر یک در خانه بازی را به سپاهان واگذار کرد تا چهره دیگری از خداداد هم ببینیم. یک خداداد عصبانی که حتی با تماشاگران سپیدرود درگیر شده است! اکنون اگر عزیزی می خواهد در تیم سپیدرود به کارش ادامه بدهد باید حداقل اولین امتیاز را برای سرخپوشان شهر رشت کسب کند وگرنه شرایط برایش سخت تر خواهد شد. فیروز کریمی هم بهترین فرصت را دارد که تیمش اولین برد لیگ را دشت کند.