- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

سینمای مستند متعهد به حقیقت است

آذرقلم: مدیرعامل سابق مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سینمای مستند را متعهد به حقیقت عنوان کرد.
به گزارش آذرقلم، محمد آفریده ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: سینمای مستند بیش از هر چیز متعهد به حقیقت است و فیلمساز دلسوز . وارسته‌ی این سینما پیش از هر جشنواره‌ای باید ابتدا به تعهد و آزادگی و پرسشگری ایمان داشته باشد.
وی افزود: بارها گفته ام که جشنواره ها، آخرین حلقه یک مجموعه از فعالیتها است اگر فعالیتها درست، پویا و مدیریت شده باشد جشنواره می تواند تاثیر گذار و پیشرو باشد اما اگر جشنواره ها فقط برای جشنواره باشد، یک دورهمی و مهمانی با پول بیت المال است.
آفریده تأکید کرد: باید خیلی کارها قبل از جشنواره برای رونق و بستر سازی فرهنگی این سینمای اندیشه و آگاهی انجام داد. خود سازی مقدمه و اصل هر چیزی در این سینما است. هر گاه جشنواره ها با واقعیات و حقایق جامعه متناسب بود تاثیر گذاری آن می تواند، چند برابر برای سینمای مستند و جامعه، دست آورد داشته باشد.
این کارگردان و فیلنامه نویس همچنین خاطرنشان کرد: از سال ها قبل با جوانان پرانرژی و خلاق دیار تبریز محشور و مانوس و آشنا بوده و هستم و معتقدم ایران اسلامی سرزمین گنجهااست و هرچقدر با اعتماد به این سرمایه ها توجه و اهمیت داده شود، فرداها روشنتر و آبادتر خواهد بود.
محمد آفریده در پایان گفت: امیدوارم با تلاشها و پشتکار همه دست اندر کاران عزیز برگزاری جشنواره، نشاط و رونق این حوزه مهجور را بیش از پیش شاهد باشیم.
گفتنی است، جشنواره فیلم مستند آذربایجان از 5 تا 8 شهریور در تبریز برگزار می‌شود.