- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

من هم از خبرنگاران انتظار همکاری دارم/ خبرنگاران خود جواب افراد بی‌انصاف را بدهند

آذرقلم: شهردار تبریزگفت: اگر از من به عنوان شهردار انتظاراتی وجود دارد، من نیز از خبرنگاران انتظار دارم تا جواب افراد بی‌انصاف را بدهند.

به گزارش آذرقلم، ایرج شهین‌باهر بعد از ظهر امروز در دیدار صمیمی با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد:  اهمیت رسانه بسیار مهم بوده و حتی جهان در حال رسانه‌ای شدن در همه ابعاد است.

وی افزود: متاسفانه در جامعه ما به بحث اطلاع‌رسانی اهمیت کمی داده شده است و البته وقتی هم توجه می‌شود، برداشت‌های دیگری از آن صورت می‌گیرد.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: در حال حاضر وقتی فردی اطلاع‌رسانی می‌کند، به جای دیدگاه مثبت به وی، بیشتر به حوزه منفی نگاه شده و این باعث کاهش ارزش و جایگاه خبر و اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی ادامه داد: خبرنگارها همیشه در حال انجام وظیفه بوده و ماموریت خود را انجام می‌دهند ولی در مقابل آن میزان مشقت، درآمد کمتری دارند.

شهین‌باهر ادعان داشت: دستگاه و مدیرهایی که به خوبی کار می‌کنند و چیزی برای پنهان کردن ندارند، ارتباط خوبی با رسانه‌ها دارند.

وی با تاکید به اینکه همکاری دو طرفه به نفع نظام است، توضیح داد: در حوزه‌های مختلف بیشترین آسیب را خودمان به خودمان می‌زنیم و حتی احساس می‌کنیم مسیر را به خوبی می‌رویم در حالی که همیشه باید کار کرد و آن فعالیت‌ها را اطلاع‌رسانی کرد.

شهردار تبریز با اشاره به نقش و جایگاه رسانه بیان کرد: باید نقش رسانه را به خوبی دیده و از ظرفیت آن بهره‌مند شویم چراکه همه می‌دانیم یک خبر  چه میزان می‌تواند یک تنش اجتماعی را کاهش یا افزایش دهد.

وی با تاکید به اینکه اگر رسانه و خبرنگار سالم و صحیح باشد، باعث می‌شود تا مدیران کج نروند، گفت: موضوعات زیادی است که به خاطر نقص قوانین نتوانسته با آنها برخورد کنند ولی آن مشکلات از طریق برخی رسانه‌ها حل شده است.

شهین‌باهر تصریح کرد: در موضوع شفاف‌سازی قرارداد‌ها، شهرداری تبریز پیشرو بوده و آن را اجرا کرد و تمام قراردادهای بالای ۱۰۰ میلیونی را در سایت قرار داد.

وی با بیان اینکه اولین شفاف‌سازی قرارداد بین کلان‌شهر را تبریز انجام داده است ولی هنوز اسمی از تبریز را به زبان نمی‌آورند، افزود: اگر از مرکز اعلام می‌شود که تهران، مشهد، اصفهان و شیراز شفاف‌سازی قرارداد انجام داده و هنوز تبریز کاری نکرده، باید گفت که تبریز اولین کلان‌شهری است که این کار را انجام داده ولی به خاطر عدم اطلاع‌رسانی کافی نامی از تبریز برده نمی‌شود.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: امسال به مناسبت روز خبرنگار در ورودی میرداماد تبریز، خیابانی را به نام خبرنگار نامگذاری کردیم.

وی ادامه داد: ما در شهرداری دلیلی بر پنهان‌کاری نداریم و تمام مدیران را موظف کرده‌ایم که همیشه پاسخگوی خبرنگاران باشند.

شهین‌باهر تصریح کرد: خبرنگاران باید در مقابل افرادی که به خاطر موضوعات شخصی به دنبال منافع شخصی هستند، بایستند و جلوی آنها را بگیرند و ما از خبرنگاران می‌خواهیم تا همیشه از حق دفاع کنند.

وی افزود: اگر از من به عنوان شهردار انتظاراتی وجود دارد، من نیز از خبرنگاران انتظار دارم تا جواب افراد بی‌انصاف را بدهند.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/ ۴۰/