- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

ریزش آوار در مرند ۴ کارگر انبار گندم را به کام مرگ فرو برد/ گمانه زنی ها در مورد علت اصلی حادثه

آذرقلم: سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی گفت: بر اثر فروریختن دیوار در شهرستان مرند چهار کارگر در زیر آوار مدفون شدند.

به گزارش آذرقلم، وحید شادی نیا افزود: این حادثه ظهر دیروز در سیلوی گندم در محور مرند- جلفا رخ داد.

وی ادامه داد: با اعلام این حادثه کارشناسان مرکز به محل اعزام شدند تا اقدامات درمانی پس از بیرون آوردن مصدومان بلافاصله انجام گیرد.

وی اضافه کرد: با تلاش نیروهای امدادی حاضر در محل تاکنون جسد یکی از فوت شدگان این حادثه از زیر خاک بیرون کشیده شده و تلاش برای یافتن بقیه ادامه داد.

سخنگوی اورژانس استان آذربایجان‌شرقی افزود: با پایان یافتن عملیات و بیرون آوردن پیکر چهار مرد ۳۳ساله و۳۴ساله ۳۵ساله و ۴۵ساله فوت شان تائید شد.

وی گفت: سنگینی گندم های انبار شده در محل، موجب ریزش دیوار سیلو شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان مرند هم با اشاره به علت این حادیه تاکید کرد: ریزش دیوار وسط سیلو علت این حادثه بوده که به علت انباشته شدن بیش از حد گندم و فشار به دیوار باعث ریزش آن شده است.

وی ادامه داد: در این حادثه جانگداز ۳ نفر کارگر و یک نفر راننده به علت محبوس بودن در زیر آوار و برخورد آجر و بتون با سر و سایر اندام های حیاتی بدن جان خود را دست دادند.

از طرف دیگر یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود در مورد علت این حادثه گفت: مرکز خرید هرزندات پیش از این یک انبار نوساز داشت اما به دلیل برخی سلایق مدیریتی، به اجاره یک باشگاه ورزشی درآمده است. از این رو، به ناچار یک واحد گاوداری فرسوده را که از ایمنی مناسب برخوردار نبوده به امر انبار گندم اختصاص داده بودند. و همین امر باعث ریزش آوار و مرگ 4 کارگری شده که هر 4 نفر آنان دارای زن و بچه بودند.

آذرقلم، صحت این ادعاها را تائید یا تکذیب نمی کند.