- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

سازمان هرت کجاست؟

Image result for ‫سازمان های ناکارآمد‬‎

یادداشت وارده: 

آذرقلم: سازمان هرت کجاست؟ در کدام شهر فعالیت می کند؟ مدیرش چه ویژگی هایی دارد؟ بیایید یک بار دیگر مختصات چنین سازمانی را باهم مرور کنیم.

سازمان هرت جایی است که با وجود مشکلات اقتصادی، مدیرش از پول بیت‌المال خودرو شاسی‌بلند خارجی یک‌صد میلیون تومانی «جک» خریداری می‌کند و سازمان را به ساده زیستی و خرید کالای داخلی و ایرانی دعوت می‌کند.
– سازمان هرت جایی است که اغلب واحدها و شرکت های زیرمجموعه اش به دلیل بی تدبیری و شیوه های غلط و منسوخ مدیریتی، زیان ده و غیرفعال هستند.
-سازمان هرت جایی است که مجتمع‌های انبار آن به اجاره واگذارشده اما در مقابل کسی توضیح نمی‌خواهد!
– سازمان هرت جایی است که مدیرش ادعای تئوریسینی تعهد و دیانت داشته، اما گوش‌به‌فرمان و دهان‌بین «این‌وآن» بوده و در طول مدیریتش مکرر شروع به جابجایی پست‌ها نموده و با بلاتکلیفی نیروی انسانی باتجربه و بیکار مواجه است.
-سازمان هرت جایی است که باوجود تصویب قانون سن بازنشستگی و اینکه خواسته نظام جوان‌گرایی است ، مدیرش بالای ۳۶ سال سابقه داشته و از خوان نعمت مدیریت بهره‌مند و چارچنگولی پست مدیریت را رها نمی‌کند.
– سازمان هرت جایی است که باوجود ضعف مدیریتی مدیرش به جهت فراموش‌کاری و نیز سپری شدن دوران خدمت قانونی که با تضعیف اهداف سازمانی همراه است از سوی یکی از نمایندگان شاخص اصولگرا حمایت شود!
– سازمان هرت جایی است که مدیرش بدون هیچ تجربه و تخصصی به آن منصوب‌شده و با ندانم کاری آن را به ورطه آزمون‌وخطای تبدیل کرده و منابع ، امکانات، وقت و انرژی آن را بر باد می‌دهد.
– سازمان هرت جایی است که مدیرش با خشک‌مغزی، تحجر و ظاهربینی تحت عنوان ریاست، از بیت‌المال ارتزاق می‌نماید!
– سازمان هرت جایی است که در این برهه زمانی که دولت به مدیران توانمند، جوان، پرانرژی و معتقد به برنامه‌های دولت برای عبور از چالش‌های پیش رو نیازمند است، یک مدیر ناکارآمد و ضعیف و غیرهمسو باسیاست‌های دولت باید در تایم اضافی هم سرکار بماند و موجب دلسردی و یاس کارکنان شبکه شود.

Image result for ‫سازمان های ناکارآمد‬‎
– سازمان هرت جایی است که تیم مدیریتی بالادست در مقابل چنین مدیری به نمایندگی از دولت مسئول و در برابر افکار عمومی پاسخگو نباشند.
-سازمان هرت جایی است که مدیرش در طول تصدی مدیریتش، چند نفر از اقوام و نزدیکانش را در شبکه بدون رعایت ضوابط به‌کارگیری نماید.
– سازمان هرت جایی است که بوی تعفن بی‌لیاقتی و فساد گلوی شبکه را سخت می‌فشارد و استعدادهای انسانی را خفه می‌کند .
– سازمان هرت جایی است که استفاده شخصی مسئولین و افراد از بیت‌المال رسم و عادت شده باشد.
– سازمان هرت جایی است که به دلیل بی‌تدبیری مدیر، از انبارهای آن که با تسهیلات دولتی احداث گردیده ، به‌عنوان باشگاه ورزشی، درمانگاه و… استفاده شود.
– سازمان هرت جایی است که تزویر و ریا در آن حاکم شده و مدیرش در نماز جماعتش پیش‌نماز می‌شود ولی کسی به او اقتدا نمی‌کند.

Image result for ‫سازمان های ناکارآمد‬‎
وکلام آخر اینکه:
امام علی (ع) به “کمیل بن زیاد” فرمود: ای کمیل! شیفته کسانی که نماز طولانی می‌خوانند و مدام روزه می‌گیرند و صدقه می‌دهند و گمان می‌کنند که آدم‌های موفقی هستند مباش و فریب آن‌ها را نخور زیرا ممکن است که به این عبادات “عادت” کرده باشند یا بخواهند عمده مردم را فریب دهند. بحارالانوار، جلد ۸۱ صفحه ۲۲۹
نام سازمان: محفوظ