- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

3 محله حاشیه‌نشین تبریز ساماندهی می‌شود/ تخریب 170 واحد مسکونی غیرمستحکم و تبدیل به فضای سبز

آذرقلم: استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به احداث 170 واحد مسکونی جدید به عنوان جایگزین خانه‌های بافت حاشیه‌نشین توسط شهرداری تبریز، گفت: واحدهای مسکونی غیرمستحکم بعد از تخریب به فضای سبز تبدیل شده است‌.

به گزارش آذرقلم، مجید خدابخش در بازدید از محلات حاشیه‌نشین تبریز، برنامه ملی بازآفرینی شهری را جزو اولویت‌های دولت عنوان کرد و اظهار داشت: خوشبختانه در شهر تبریز مقدمات اجرای این برنامه فراهم شده و مطالعات خوبی هم انجام یافته است.

وی با اشاره به احداث 170 واحد مسکونی جدید به عنوان جایگزین خانه‌های بافت حاشیه‌نشین توسط شهرداری تبریز، گفت: واحدهای مسکونی غیرمستحکم بعد از تخریب به فضای سبز تبدیل شده و ساکنان آنها در واحدهای جدید سکونت یافته‌اند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه خوشبختانه مشاور طرح در محلات هدف مستقر شده و از نزدیک اجرای طرح را پیگیری می‌کند، افزود: در حال حاضر سه محله در شهر تبریز برای اجرای برنامه بازآفرینی شهری و بهسازی و استانداردسازی محل سکونت شهروندان هدف‌گذاری شده و در مجموع 6 هزار واحد مسکونی باید احداث شود.

وی با بیان اینکه اطلاعات جامع و کامل برای اجرای این برنامه وجود دارد، خاطرنشان ساخت: تحقق اهداف این برنامه ملی نیازمند اقدام مشترک همه دستگاه‌های مسوول است و شهرداری تبریز هم نقش اصلی را برعهده دارد.

خدابخش با بیان اینکه ساخت واحدهای مسکونی جدید از طریق مشارکت بخش خصوصی و با ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت از سوی دولت انجام می‌شود، یادآور شد: امیدواریم در یک برنامه دو تا سه ساله بتوانیم محلات حاشیه‌نشین تبریز را از نظر بهبود وضعیت زندگی و توانمندسازی اقتصادی ساکنان آن ساماندهی کنیم.

وی تأکید کرد: اجرای این طرح به طور مرتب رصد و پیگیری خواهد شد و اگر در اجرای این طرح موفق شویم آذربایجان‌شرقی به الگویی برای کل کشور تبدیل می‌شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی در این بازدید همچنین با ساکنان محلات حاشیه‌نشین شهر تبریز به صورت چهره به چهره گفت‌وگو کرد و به مسائل و مشکلات آنان گوش فرا داد.