- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

همگانی یا قهرمانی؟! برنامه های ورزشی شهرداری در پیچ شورای شهر تبریز

یادداشت ورزشی: نادر عبدل زاده

آذرقلم: داستان تقریباً همه ساله و تکراری سازمان ورزش شهرداری تبریز در اعلام تیمداری حرفه ای یا عدم آن بلااستثنا انجام می گیرد تاخیری که بی شک تاثیراتی منفی را بر روی چگونگی حضور شهرداری در میادین ورزشی کشوری می گذارد.
به گزارش آذرقلم، در این میان شاید تنها تفاوت موجود این باشد که در سالهای قبل این مقوله در زمان کوتاه تری مصوب و کارها آغاز می شدند اما این بار داستان تاخیر نسبتاً بلند مدت در اعلام آن می تواند تبعاتی را برای این باشگاه و و بالطبع تیم های تحت حمایتش به همراه بیاورد.

سازمان ورزش یکی از ارکان مهم شهرداری تبریز و خصوصاً یکی از مباحث جاری همیشگی در صحن شورای شهر می باشد که البته در جمع هر 4 سال حاضران در آن نظرات منفی و مثبتی در خصوص چگونگی پرداختن به ورزش را شاهد بوده ایم  ؟

این که ورزش در شهرداری وجود داشته باشد یا نه امری نشات گرفته از خواست مردم تلقی می شود و شاید پرداختن به ورزش همگانی مهمتر از ورزش قهرمانی برای سازمان های خدمات شهری و شهرداری ها باشد امری که دارای هیچگونه برنامه و ساز و کاری نظام مند نمی باشد ، البته در دیدگاهی دیگر نیز گفته می شود شهرداری در چند رشته برند شده و چون مردم از تیم های آن حمایت می کنند پس توجیه هزینه در آنها به ضرورت تبدیل شده است.

همه ساله اعضای شورای شهر با گرایش های مختلف و متاسفانه از جمله سیاسی وارد این نهاد می شوند و اگر اصراری به ادامه ورزش و تیمداری شهرداری بوده از جانب ورزشی های حاضر در شورا بوده است ، موضوعی که شاید بر همین اساس تابحال صاحب شرایطی نظام مند نشده و به صرف حضور ششگلانی فوتبالی یا دبیری ورزش دوست یا حاجی زاده حامی ورزش و این آخری حضور سعید نیکو خصلت شاهد موفقیت در ادامه این روند بوده ایم.

بدون پرداختن به تعریف و تمجیدهای بیش از حد یا دهان پرکن ، باید بگوییم شهرداری تبریز در این زمینه یک مجموعه پیشرو می باشد و به یقین در هیچ شهری سطح گسترده ای از تیمداری حرفه ای نظیر سازمان ورزش شهرداری تبریز را نمی توان یافت.

شهرداری تبریز با تیمداری در سطوح حرفه ای بانوان و آقایان به نوعی یک اداره کل ورزش و جوانان کوچک به حساب می آید که از این رهگذر می توان عدم آن را به منزله تزلزل در بخش وسیعی از تیمداری غیرفوتبالی استان به حساب آورد.

تیم های شهرداری تبریز در بسکتبال و راگبی قهرمان لیگ برتر ایران شده اند و والیبال هم که بیشترین تماشاچی ورزش های سالنی تبریز را دارد با توجه به اقبال عمومی به نوعی برند پرطرفدارترین تیم ورزشی سالنی تبریز محسوب می شود.

تحت شرایط موجود تاخیری که شورای شهر در اعلام تائید ادامه تیمداری سازمان ورزش شهرداری داشت منجر به لطماتی در دو رشته بسکتبال و والیبال شده که بی شک نمود آن را در جریان لیگ شاهد خواهیم بود.

بسکتبال که قهرمان لیگ حرفه ای ایران شد در زمان تعیین شدن برای اعلام حضور در لیگ نامش را به سازمان لیگ فدراسیون اعلام نکرد ! و این برای شهری که مدافع عنوان قهرمانی می باشد یک پوئن منفی به شمار می آید و بدتر از آن شاید در امر یارگیری و دوره آماده سازی نیز به ضرر قرمزها تمام شود.
در والیبال نیز تقریباً یارگیری ها صورت گرفته است و تیمهای اردکان و ارومیه از حالا می توانند در قامت یک مدعی شناخته شوند ؟ موسوی و محمودی به تیم ارومیه رفته اند و غلامی ، مهدوی و زرینی نیز رهسپار نماینده اردکان شده اند با این اوصاف شهرداری تبریز که تازه مصوبه تیمداری اش تائید شده به نوعی چند گام از سایر تیم ها عقب است و این وضعیتی منفی برای نماینده شهر تبریز به حساب می آید.