- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

310 گوسفند در ارتفاعات کیامکی جلفا تلف شد/ مرگ تلخ کوهنورد راهنما

 آذرقلم: فرماندار جلفا با بیان اینکه خطای انسانی در تلف شدن 310 گوسفند روستای «داران» در ارتفاعات «کیامکی» وجود نداشت، گفت: لاشه همه گوسفندها از محل جمع آوری و جابجا شد.

به گزارش آذرقلم به نقل از ایرنا، صادق احمدی، ارزش تلفات این تعداد گوسفند برای مردم روستای «داران» را بیش از 300 میلیون تومان ذکر کرد و افزود: بنا بر شواهد و قرائن به دلیل صعب العبور بودن مسیر، گوسفند ها به دره پرت و بر اثر تلنبار شدن روی هم تلف شده اند.
وی اظهار داشت: این حادثه پنجشنبه هفته گذشته روی داد و بلافاصله پس از اطلاع از رویداد، شورای تامین شهرستان جلفا با حضور همه نهادهای مسوول تشکیل و برای جابجایی گوسفندان با استفاده از همه امکانات اقدام شد.
وی اضافه کرد: عملیات جابجایی لاشه گوسفندان تلف شده با همکاری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی منطقه آزاد ارس، پادگان ارتش و دوستداران محیط زیست پایان یافت.
فرماندار شهرستان جلفا گفت: با توجه به اینکه محل وقوع این حادثه در نزدیکی منبع آب روستای 850 نفری «داران» دهستان قرار داشت، با انجام آزمایش های لازم بهداشتی مطمئن شدیم که هیچ گونه آلودگی در آب روستا بر اثر تلنبار شدن لاشه گوسفندان به وجود نیامده است.
وی افزود: متاسفانه یکی از کوهنوردان محبوب و شناخته شده شهرستان جلفا به نام احمد زینالی روز گذشته به هنگام راهنمایی و هدایت بلدوزر مستقر در محل برای مسیرگشایی جهت انتقال لاشه گوسفندان، از ارتفاع سقوط کرد و جان باخت.
وی ادامه داد: این حادثه ناگوار، دل همه مردم و ورزشکاران شهرستان جلفا را به درد آورد.
روستای «داران» به عنوان مرکز دهستانی به همین نام در 15 کیلومتری جنوب شهر جلفا و در پای ارتفاعات سر به آسمان کشیده کیامکی (کمتال) واقع شده است.