- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

شهرداری، عابر بانک سایر ادارات نیست/ کسی را در شهرداری استخدام نکرده‌ام

آذرقلم: رئیس کمیسون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز با بیان اینکه نباید شهرداری عابر بانک ‌نهادها و‌ دستگاه‌های استان باشد، گفت: مدیران به جای اینکه از بودجه ملی به شهر هزینه کنند از شهرداری کمک می‌خواهند.

به گزارش آذرقلم، فرج محمد قلیزاده در بخشی از مصاحبه خود مواردی را مطرح کرد که مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.

برای استخدام کسی از هیچ سهمیه‌ای استفاده نکرده‌ام

عضو شورای شهر تبریز افزود: بنده  تاکنون برای استخدام هیچکس در شهرداری از هیچ سهمیه‌ای استفاده نکرده‌ام، اینکه اعلام شده است که برادرزاده‌ام به عنوان نیروی شرکتی در پست  معاونت منصوب شده کذب است، از اصحاب رسانه می‌خواهم که این موضوع را پیگیری کنند.

تیم داری شهرداری خلاف قانون است:
یکی از خبرنگاران با اشاره به تیم‌داری شهرداری تبریز حتی در دوران معاونت فرج قلیزاده در سال‌های گذشته در خصوص تفاوت رفتاری وی در دوره مختلف معاونت و عضویت شورای شهر توضیح خواست، قلیزاده در پاسخ این خبرنگار گفت: تا زمانی که معاون شهردار تبریز بودم اجازه ندادم که شهرداری به سمت تیم‌داری حرفه‌ای برود بعد از اینکه من رفتم دلایل مختلف باعث‌ شد شهرداری به سمت تیم داری حرکت کند، هرچند یاد آور می‌شوم که من نفر دوم در حوزه شهرداری بودم و مطمئنا تصمیم نهایی به عهده شهردار بوده است.

هزینه کرد شهرداری برای اربعین هم صحیح نیست!

وی با بیان اینکه شهرداری همانگونه که در مسایل تیم داری تخصص ندارد در مسایل مذهبی هم تخصصی ندارد و‌اگر وارد شود آن را هم خراب خواهد کرد، اضافه کرد: به لحاظ شرعی نه فقط ورزشهای قهرمانی که اگر از پول شهرداری برای مراسم اربعین هم هزینه شود صحیح نیست.

قلیزاده ادامه داد: این یک حقیقت است که اگر مسایل مذهبی به دست افراد سیاسی داده شود ممکن است موجب ایجاد خدشه در مذهب نیز گردد، در طول ۴۰ سال تجربه کرده‌ایم که هر جایی هر کاری را از دست مردم گرفته به نهاد های دولتی داده شده کار خراب شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود شورای پنجم‌ هر تبریز را یکی از کم تنش ترین شوراهای شهر دانست و گفت: اعضای شورا با هم اختلاف نظر دارند ولی تنشی در بین آنها وجود ندارد.

وی همچنین گفت: دولت در سال ۶۵ شهرداری‌ها را به حال خود رها  و‌ تمام کمک‌های خود را از شهرداری‌ها قطع کرد؛ در نتیجه شهرداری محبور شد برای درآمدزایی به فروش اراضی خود دست بزند.

مشکلی با سفر خارجی اعضای شورا ندارم!

قلیزاده در خصوص سفرهای خارجی اعضای شورا نیز تاکید کرد: در مورد سفر دو‌ نفر از اعضا به ژاپن مشکلی ندارم، اینکه سفر اثر بخش بوده یا نه این مهم‌ است، دو نفر از اعضا که رفته بودند گزارش مفصلی از سفر ارایه کرده‌اند اما بنده تاکنون فرصت مطالعه آن را نداشته‌ام.

شهرداری عابر بانک ‌نهادها و‌ دستگاه‌های استان نیست!

وی با بیان اینکه بارها گفته ام‌ نباید شهرداری عابر بانک ‌نهادها و‌ دستگاه‌های استان باشد، خاطرنشان کرد: مدیران به جای اینکه از بودجه ملی به شهر هزینه کنند از شهرداری کمک می‌خواهند.

قلیزاده ادامه داد: مردم عوارض می دهند تا شهر آباد شود نه اینکه ضعف مدیران دیگر دستگاه‌ها را پوشش دهند، پرداخت خارج از وظیفه شهرداری به دیگر دستگاهها خلاف قانون است.

وی از نامگذاری یک بلوار در زعفرانیه تبریز با عنوان خبرنگار خبر داد و گفت: شهرداری ملزم شده لایحه‌ای به شورا بیاورد تا نحوه مواجهه با رسانه ها بصورت دقیق روشن شود،  این لایحه به نفع رسانه‌های استان خواهد بود.