- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

پوسته خالی به نام تراکتورسازی: هیئت فوتبال و شورا چه کاره هستند؟!

آذرقلم: اولین نشست مطبوعاتی مالک جدید باشگاه تراکتورسازی در حالی برگزار شد که چند ساعت بیشتر به بازی اول این تیم در لیگ 18 باقی نمانده بود.

به گزارش آذرقلم، طبیعی بود که این مصاحبه و مواضع زنوزی، تحت تاثیر نتیجه مبهم این بازی قرار بگیرد اما زنوزی باز هم دل به دریا زد و بی هیچ واهمه ای، از مخالفت ها، سنگ اندازی ها و مانع تراشی های برخی مسئولان استانی سخن گفت. نه ششگلانی رییس هیات فوتبال و نه شورای شهر تبریز از تیغ تیز انتقاد زنوزی در امان نماندند. او همچنین از برنامه های آتی این باشگه هم سخن گفت. از جذب دو بازیکن جدید تا احداث یک استادیوم مدرن در شهرک خاوران تبریز و تبدیل این باشگاه به یک بنگاه اقتصادی موفق و بزرگ…!

باهم بخشی از حرف های زنوزی را می خوانیم.

****

مالک باشگاه تراکتور گفت: به دنبال بررسی نقاطی از شهر برای ساخت استادیوم مجهز هستیم.

به گزارش خبرنگار آذرقلم، محمدرضا زنوزی مطلق ظهر امروز در اولین نشست خبری خود اظهار داشت:  در بحث استادیوم مهمترین ملاک ما رفاه حال هوادار است و در این رابطه منطقه ای را در شهرک خاوران در نظر گرفته ایم که پس از  بررسی توسط تیم کارشناسی باشگاه اقدام به ساخت استادیوم  جدید و یا تجهیز استادیوم یادگار امام تبریز خواهیم کرد.

وی احساس مسئولیت در قبال درخواست مردم و هواداران را مهمترین دلیل حضور در تراکتور معرفی کرده و افزود: اواخر لیگ هفدهم که موضوع واگذاری مالکیت تراکتور مطرح شد، علی رغم مخالفت اطرافیانم تنها به عشق مردم و کسانی که درخواست حضورم در تراکتور را داشتند، وارد این عرصه شدم  و اعتقاد دارم که در این خاک به جایی که الان هستم رسیده ام و خود را در قبال شهر و استان و کشور مدیون دانسته و به دنبال ادای دین هستم.

تراکتور را به بنگاه اقتصادی تبدیل می کنیم! 

محمدرضا زنوزی با اشاره به برنامه تبدیل باشگاه تراکتور به هلدینگ اقتصادی و ورزشی اظهار داشت: برنامه آتی ما تبدیل باشگاه و برند تراکتور به هلدینگ اقتصادی و ورزشی است که روال معمول تیم های بزرگ دنیا، همانند رئال مادرید است.

وی با اشاره به اشتباه بودن عناوین باشگاه های کشور تحت عنوان فرهنگی و ورزشی تصریح کرد: اشتباه بزرگ باشگاه های ما در همان گام اول اتفاق افتاده است که عناوینی چون فرهنگی و ورزشی را انتخاب کرده اند و نگاهی اقتصادی به مقوله فوتبال و باشگاه داری ندارند.

وی ادامه داد: فعالیت تک قطبی و تک حوزه ای محکوم به فناست و هر طرح و ایده ای باید توجیه اقتصادی داشته باشد

وی افزود: عناوین فرهنگی و ورزشی تنها تولید هزینه برای باشگاه و دولت می کنند و بایستی عنوان « اقتصادی» نیز به عناوین باشگاه ها اضافه شود و همین کار موجب حمایت  و تأمین هزینه های جاری هر باشگاهی خواهد بود.

یک آسیایی و یک اروپایی دیگر به تیم اضافه می شوند

مالک باشگاه تراکتور با ارائه گزارشی از روند نقل و انتقالات تیم برای لیگ هجدهم، از حضور دو بازیکن خارجی دیگر در روزهای آینده خبر داد.

زنوزی با اشاره به وعده های قبلی خود مبنی بر جذب بازیکنان حرفه ای لیگ های اروپایی خاطر نشان کرد:  همانطور که وعده داده بودیم به دنبال بازیکنان توانمند اروپایی رفتیم و دو نفر از آنها را به تیم اضافه کردیم که در ادامه این راه روز شنبه یا یکشنبه، بازیکن آسیایی در پست هافبک طراح نیز به تیم اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: چهارمین بازیکن خارجی نیز پس از پایان مذاکرات و توافق اولیه، در جمع تیم حضور خواهد داشت که بازیکنی از لیگ اروپا و  در پست مهاجم خواهد بود

تراکتوری بدون مغز گرفتیم

محمدرضا زنوزی وضعیت تراکتور را پس از تحویل گرفتن آن تیمی بدون مغز و تنها پوسته ای خالی توصیف کرده  و عنوان داشت:  فکر می کردیم که تراکتور هم باشگاهی همانند دیگر باشگاه های کشور است که هیچی نداشته باشد، حداقل بازیکن دارد، در حالی که این باشگاه را بدون بازیکن قرارداد دار تحویل ما دادند که امروز مجبور به اعزام تنها 15 بازیکن به مسجد سلیمان شدیم.

وی ادامه داد: هواداران تیم انتظاراتی از ما دارند و ما بر اساس توانمان از هیچ چیزی دریغ نکرده  و بهترین بازیکنان را جذب کرده و خواهیم کرد.

وی افزود: با اضافه شدن خارجی ها وضعیت تیم بهبود خواهد یافت  و تا نیم فصل به دلیل قوانین موجود، قادر به اضافه کردن بازیکنی نیستیم و با شرایط فعلی ادامه خواهیم داد تا در نقل  و انتقالات زمستانی به جذب بازیکنان مورد نیاز بپردازیم.

لژیونرها به هوای تیم ملی در لیگ داخلی بازی نمی کنند

مالک باشگاه تراکتور درباره بازیکنان تیم ملی که قراردادی ندارند و بازیکن آزاد محسوب می شوند گفت: شخصا با 4 بازیکن آزاد تیم ملی مذاکره کردم اما به دلیل نگاه ویژه کیروش به لژیونرها، هیچ کدام از این بازیکنان حاضر به بازی در ایران نیستند.

زنوزی با اشاره به مبلغ کم قراردادهای بازیکنان ایرانی شاغل در اروپا تأکید کرد: بازیکنان ایرانی شاغل در اروپا مبلغ قرارداد کمی دارند و فقط به عشق حضور در تیم ملی است که در آنجا فعالیت می کنند.

پروسه انتقال مالکیت باشگاه تمام شده است.

محمدرضا زنوزی پروسه انتقال مالکیت باشگاه را تمام شده توصیف کرده و اظهار داشت: پروسه انتقال مالکیت باشگاه تمام  و ثبت رسمی شده است و تنها کارهای جزئی باقی مانده است که 100 درصد شود.

وی ادامه داد: تنها مورد باقی مانده در بحث انتقال مالکیت، امضاء دفتری دو تن از اعضای هیئت مدیره سابق است که در اینده نزدیک امضا خواهد شد.

سوددهی شرط اساسی ورود تراکتور به بورس

مالک باشگاه تراکتور در پاسخ به سوالی مبنی بر واگذاری سهام باشگاه در سازمان بورس تصریح کرد: ورود شرکتها به بورس، چند آیتم ویژه دارد که مهمترین آن سوددهی یک ساله در فرابورس و سوددهی سه ساله در بورس است

زنوزی افزود: مطابق وعده ای که دادم سهام تراکتور را در سازمان بورس کشور عرضه خواهم کرد، ولی این باشگاه فعلا سوددهی ندارد و پس از دو سه سال، سهام باشگاه در بورس عرضه خواهد شد.

گلایه توشاک از وضعیت تیم و ترمیم آن در نیم فصل

محمدرضا زنوزی با اشاره به گلایه جان توشاک مبنی بر کمبود بازیکن در تیم  افزود: تراکتور یک میوه توخالی بود که تحویل ما دادند و پس از حضور جان توشاک، وی نیز  از این مسئله گلایه کردف ولی ما طبق وعده ای که داده بودیم به ترمیم تیم پرداختیم.

وی ادامه داد: در نیم فصل دوم به دنبال تقویت تیم بوده و نیازهای سرمربی در پست های مختلف را برطرف خواهیم ساخت.

کانالها و پیج ها حق استفاده از نام  و برند تراکتور را ندارند

مالک باشگاه تراکتور با اشاره به ضرورت سازماندهی رسانه هایی که در شبکه های مجازی تحت عنوان تراکتور فعالیت می کنند، خاظر نشان کرد: هیچ کانال و یا پیجی در شبکه های اجتماعی حق استفاده از نام و برند تراکتور را ندارد.

زنوزی ادامه داد: به دلیل دوری از حواشی، انتخاب اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل و لایه های مدیریتی و غیر مدیریتی خارج از باشگاه را به بعد از فصل نقل و انتقالاتی موکول کردیم تا با فراغ بال با سازماندهی خود باشگاه و سایت و کانال خبری آن بپردازیم.

اسپانسرها در کنار تبلیغ خود پول می گیرند

زنوزی با انتقاد از قرارداد منعقد شده با اسپانسر باشگاه گفت:  اسپانسر جدیدی قبول نکرده ایم و با اینکه قرارداد ایرانسل با باشگاه سه ساله است، پیشنهادی برای ترمیم قرارداد ارائه داده ایم که هنوز قبول نکرده اند.

وی افزود: کجا دنیا اسپانسر یک مجموعه، به کسب درآمد از تبلیغ خود می پردازد که ایرانسل این کار را انجام می دهد. برنامه های اقتصادی ویژه ای برای باشگاه در نظر گرفته ایم که تمامی طرح های اقتصادی قبلی نیز ذیل آن مجموعه قرار خواهند گرفت.

هیئت فوتبال و شورا کاره ای نیستند

مالک باشگاه تراکتور در پاسخ به سوالی مبنی بر مخالفت شورا و هیأت فوتبال در خصوص تغییر نام ماشین سازی تبریز به ماشین سازی شهریار تأکید کرد: شورای شهر کاره ای نیست که بخواهد با تغییر نام  باشگاه من مخالفت کند.

زنوزی ادامه داد: به هیأت فوتبال  هم ربطی ندارد که بخواهد با این تغییر نام مخالفت کند، مگر این هیأت در محلات تبریز چه گلی بر سر فوتبال شهر زده است؟

مدارس فوتبال در استانهای ترک زبان و مدارک شفق 

محمدرضا زنوزی در خصوص مدارک مالکیتی ناصر شفق آن ها را فاقد ارزش کارشناسی دانسته و اعلام کرد: از این مدارک چیزی دست ایشان را نمی گیرد و شما هم می توانید در وبسایت سازمان ثبت شرکتها به عینه انتقال مالکیت باشگاه به مجموعه دریک را ببینید.

وی در مورد تیم پایه تراکتور خاطر نشان کرد: تیم های پایه تراکتور سرمایه و آینده باشگاه هستند و برنامه هایی برای ساماندهی وضعیت این تیم ها داریم و در کنار این به دنبال تأسیس مدارس فوتبال باشگاه تراکتور در استانهای ترک زبان هستیم.

هیأت فوتبال مرجع تشخیص نیست و نقش مجری دارد

مالک باشگاه تراکتور با انتقاد از عملکرد هیأت فوتبال آذربایجان شرقی گفت: هیأت فوتبال آذربایجان شرقی باید شرح وظایف خود را مطابق با قانون و آیین نامه بداند که در کدام حوزه باید ورود کند.

زنوزی ادامه داد: باید به حال هیأتی که نمی داند حق دخالت در مالکیت تیم ها را ندارد، تأسف خورد و بدیهی است که حق شکایت از این هیأت نزد کمیته اخلاق، برای ما محفوظ است.

وی افزود: رئیس این هیأت طی 23 سال حضور خود در این سمت چه کاری برای فوتبال تبریز و آذربایجان انجام داده است؟

زنوزی با اشاره به انتشار قرارداد بازیکنان تراکتور توسط این هیأت اذعان داشت: این فرد نمی داند که تصویربرداری از قرارداد بازیکنان تراکتور و انتشار آنها جرم است.

وی ادامه داد: هیأت فوتبال  یک مرجع تشخیص نیست و مطابق با قانون این هیأت فقط نقش اجرایی دارد.

همچنان مستأجریم!

زنوزی در پایخ به سوال یکی دیگر از خبرنگار مبنی بر وضعیت نامناسب اتاق کنفرانس باشگاه تأکید کرد: ما به عنوان مجموعه تراکتور، فعلا در این محل مستأجر هستیم و هیچ مستأجری برای ملکی که مال خودش نیست، هزینه نمی کند.

خبرنگار: جهانبخش احمدیان