- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

سازمان ورزش و سازمان زیباسازی شهرداری از هدف اصلی خود منحرف شده اند/ رسانه های استانی باید از اسارت سازمانها خارج شوند


آذرقلم: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز گفت: بر اساس بخشنامه های ابلاغی وزارت کشور، فعالیت سازمان ورزش شهرداری تبریز غیر قانونی است.
به گزارش خبرنگار آذرقلم، فرج قلیزاده در جمع اصحابه رسانه استان ضمن قرائت نامه نگارش یافته از سوی او خطاب به مسئولین ارشد استان و نهادهای نظارتی و بازرسی گفت: بر اساس ابلاغیه های وزارت کشور در سال 96، وجود سازمان ورزش شهرداری تبریز غیر قانونی است و هر گونه  فعالیت و هزینه کرد آن سازمان نیز غیر قانونی بوده و دخل و تصرف در اموال عمومی محسوب می شود.
وی ادامه داد: متأسفانه تیم داری شهرداری تبریز هزینه های زیادی روی دست این سازمان گذاشته است که از آن جمله می توان به فروش زمین های خاوران جهت تأمین هزینه های این باشگاه اشاره کرد.

سازمان زیباسازی رسالت اصلی خود را فراموش کرده است
فرج قلی زاده ضمن انتقاد از عملکرد سازمان زیباسازی شهرداری تبریز اظهار داشت: سازمان زیباسازی شهرداری، به محلی برای درآمدزایی شهرداری تبدیل شده است.
وی ادامه داد: سازمان زیباسازی شهرداری تبریز رسالت اصلی خود یعنی بهبود زیبایی شهر و رفع موانع آن را ول کرده و به دنبال کسب درآمد برای شهرداری است که با هماهنگی دیگر اعضای شورا سعی در بازگرداندن این سازمان به مسیر اصلی خود یعنی زیباسازی شهری را داریم.
وی با اشاره به حضور چند دوره ای خود به صورت مشروع  و موقت در شورای شهر، تصریح کرد: در طول مدتی که به صورت موقت و دائم در شورای شهر بوده ام، در چند حوزه انتقاد جدی به عملکرد مدیریت شهری دارم و اعتقاد دارم که توجه کمی به این حوزه ها شده است.
وی افزود: حوزه ورزش و تیم داری، حوزه استخدام و تبدیل وضعیت، حوزه انتصاب برخی از مدیران، و حوزه عدم شفافیت عملکرد مدیریت شهری، حوزه هایی هستند که نیازمند توجه عمومی هستند.

رسانه باید از اسارت سازمانها خارج شود
قلیزاده با اشاره به یکی از مصوبه ها و خواسته های شورای شهر در بحث بودجه و طرح ها، مبنی بر انتشار کلیه قراردادهای شهرداری در سایت این سازمان گفت: از مدیریت شهری خواسته ایم تا کلیه قراردادهای شهرداری را در سامانه شهرداری تبریز منتشر کند.
وی خاظرنشان کرد: باید با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مطبوعات و رسانه های استانی را از اسارت سازمانها خارج سازیم.
وی با اشاره به مهمترین مطالبه رسانه ها از مدیریت و سازمانهای شهری مبنی بر شفافیت در میزان پرداختی به برخی از رسانه ها تصریح کرد: رسانه های بی طرف و مستقل بایستی پیگیر ایجاد سامانه ای باشند که مشخصا نحوه واگذاری پروژه های شهری و میزان مبلغ قراردادها به افراد با ذکر دقیق نام آنها، در آن سامانه منتشر گردد.

سهمیه ای برای استخدام به کار نگرفته ام
فرج قلیزاده با اشاره به برخی شایعات مبنی بر استفاده از سهمیه شورای شهر برای استخدام افراد در شهرداری تبریز اظهار داشت: هیچ سهمیه ای برای برای استخدام افراد در شهرداری و نهادهای تابعه آن به کارن گرفته ام و با خاطری جمع می گویم که اگر سندی در این باره دارید، حتما منتشر کنید.
وی ادامه داد: از تمامی رسانه های شهر می خواهم که پیگیر شایعه انتصاب برادرزاده من در سازمان پسماند شهری را پیگیری کرده و نتیجه امر را بدون هیچگونه کم و کاستی در اختیار افکار عمومی قرار دهند.

استیضاح شهردار در گرو خواست اعضای شورا
قلی زاده در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر زمینه سازی ایشان برای استیضاح شهردار از طریق برگزاری نشست مطبوعاتی گفت: مصاحبه مطبوعاتی تنها عملکرد شخصی بنده است و علی رغم انتقاد جدی به عملکرد مدیریت شهری تبریز، نشست فوق به معنی پیش زمینه ای برای استیضاح نیست.

وی افزود: اگر دیگر اعضای شورای شهر نیز به این نتیجه برسند که عملکرد شهردار تبریز مستلزم استیضاح است، حتما این کار را انجام خواهیم داد.
در حاشیه
1- کاش شورای شهر پیش از هر مصوبه ای، فکر به حال برق اضطراری ساختمان شورا بکنند که در مواقع ازدحام ملت کباب نشوند و سیستم صوتی هم از کار نیافتد.
2- در حالی که حضورخبرنگاران در جلسات شورای شهر با سختگیری هایی به همراه است، امروز شاهد حضور افرادی عادی و یا مدیران کانالهای غیر رسمی «تلگرام» بودیم که بدتر از این امر، اجازه طرح سوال و توهین به ساحت مقدس قلم و رسانه از سوی این افراد بود که نیاز است در نشست های بعدی مد نظر قرار بگیرد
3- سوالات تکراری برخی از خبرنگاران در خصوص شایعه ای در خصوص انتصاب یکی از آشنایان نزدیک آقای قلیزاده در یکی از سازمان های شهرداری که دو روز پیش از سوی حراست سازمان پسماند تکذیب شد، بخشی از وقت جلسه را گرفت.
4- امید که جلسات آتی خبری از سوی اعضای شورای شهر و با فراخوانی کلی در سالن اجتماعات شورای شهر که ظرفیتش همان 13 نفر اعضای شورا است، برگزار نگردد تا نتیجه ای بهتر حاصل گردد.