- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

خبرنگاران، آمارهای غیرواقعی مسئولان گردشگری را به چالش بکشند

آذرقلم: اولین سمینار نقش رسانه در توسعه گردشگری با رویکرد تبریز 2018 به همت خانه مطبوعات آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.

Image result for ‫دکتر مهرداد فرشیدی‬‎

به گزارش خبرنگار آذرقلم، در این سمینار یک روزه که با حضور اساتیدی از مرکز مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها و سازمان گردشگری تشکیل شد، مسائل و مشکلات حوزه گردشگری و نقش رسانه ها در این رابطه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این سمینار، دکتر مهرداد فرشیدی، عضو انجمن علمی گردشگری ایران و استاد دانشگاه با انتقاد از ارائه برخی آمارهای تبلیغی و اغراق آمیز توسط برخی مسئولان گردشگری، از خبرنگاران و فعالین رسانه ای خواست تا با کنکاش و جدیت و تحقیق، این آمارهای فله ای را به چالش بکشند و غیرواقعی بودن آنها را به مردم بیان کنند.

‌نقش رسانه‌ها در توسعه گردشگری در تبریز‌

فرشیدی به عنوان نمونه به ارائه آمار ورود 5 میلیون گردشگر در سال گذشته از سوی سازمان میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت”پس از انتشار این آمار اغراق آمیز، متاسفانه به این ابهامات و سوالات پاسخ مناسب داده نشد که بالاخره ورود این همه توریست به کشور چقدر در رونق اقتصادی نقش داشته است؟ آیا ظرفیت واحدهای خدماتی، غذایی و اقامتگاه های ما اصلا توان پاسخگویی به نیاز های روزمره این همه مسافر را دارد یا خیر؟ در حالی که با یک حساب سرانگشتی می توان حدس زد که حداقل تامین نان و آب و سرویس های حمل و نقل این تعداد مسافر از توان شهرهای ما خارج است.

وی تاکید کرد: خبرنگاران باید با افزایش مطالعات خود و فعالیت در حوزه های تخصصی گردشگری، واقعیت ها را به مردم بازگو کنند و مسئولان گردشگری را به خاطر این آمارهای فله ای به چالش بکشند.