- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

گرما در آذربایجان از فردا دوباره اوج می گیرد

آذرقلم: معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از روز سه شنبه افزایش تدریجی دما پیش بینی می‌شود که اوج گرما در روزهای پایانی این هفته خواهد بود.
به گزارش آذرقلم، طبق پیش بینی‌ها، کاهش نسبی دما تا فردا تداوم دارد و برای وضعیت هوای امروزاستان صاف تا کمی ابری و بعد از ظهر و شب نیز افزایش موقت ابر و گاهی وزش باد پیش بینی می‌شود.
محمد اشجعی با اشاره به وضعیت آب و هوای شهرستان‌های استان در 24 ساعت گذشته، اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته شهرستان میانه با دمای هوای 40 درجه بالای صفر و شهرستان سراب و ورزقان با دمای هوای 16 درجه بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین شهرستان‌های استان هستند.
وی با بیان این‌که طی 24 ساعت گذشته تبریز در گرم ترین زمان 38 درجه بالای صفر و در خنک ترین زمان 23درجه بالای صفر بوده است، افزود: دمای فعلی تبریز 33درجه بالای صفر بوده که نسبت به روز گذشته سه درجه خنک‌تر شده است.
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: وضعیت هوا در روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته صاف تا قسمتی ابری، بعد از ظهر و شب با افزایش ابر مواجه است و در نواحی شمالی و شرقی استان  احتمال رگبار پراکنده‌ی باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود.
وی ادامه داد: از روز سه شنبه افزایش تدریجی دما پیش بینی می‌شود که اوج گرما در روزهای پایانی این هفته خواهد بود.