- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

طرح «سؤال از رئیس‌جمهور» با دخالت دولتی ها ناکام ماند

 آذرقلم: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: تاکنون ۴ بار متوالی طرح سؤال از رئیس‌جمهور در مجلس کلید خورده است اما هر بار با دخالت‌های دولتی‌ها مواجه شده‌ایم.

به گزارش آذرقلم به نقل از مهر، احمد علیرضابیگی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذار خارجی که قصد حضور در ایران را دارد ابتدا محاسبه می‌کند که نرخ ارز به‌صورت واقعی یا غیرواقعی  بوده است، اظهار کرد: دولت مدعی شده تا ارز مورد نیاز واحدهای تولیدی را به قیمت ۴۲۰۰ تومان تأمین می‌کند و هراندازه‌ای که صادرات کرده‌اند ارز را به همان قیمت ۴۲۰۰ تومانی به دولت بازگردانند.

وی افزود: ما مبنا را بر این قرار دهیم که دولت آن‌طور که مدعی است به متقاضیان ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداخت کرده است و واردکننده‌ای که ارز دولتی دریافت و کالایی وارد کرده حاضر نیست اجناس را متناسب با ارز دولتی در بازار عرضه کند و در پشت پرده برخی فساد اقتصادی شکل می‌گیرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ادامه داد: ابهاماتی که در پرداخت ارز دولتی و دریافت‌کنندگان دارد حاکی از آن است که اقتصاد فعلی کشور غیرواقعی است و همین امر موجب می‌شود تا همتی برای سرمایه‌گذاری خارجی‌ها کمتر به وجود آید.

علیرضابیگی با تأکید بر اینکه گفته می‌شود مجلس شورای اسلامی بایستی اقتصاد را سر و سامان دهد یک بیماری مزمن بوده و خارج از حیطه مجلس است، گفت: برای این‌که بتوانیم اقتصاد داخلی را با اقتصاد دیگر کشورها یکسان‌سازی کنیم دولت قانون هدفمندی یارانه‌ها را اجرایی کرد تا شرایط داخلی و خارجی جدای از تحریم‌ها همسان‌سازی شود.