- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

آغاز بهره برداری از پارک قازان تبریز به رسم خواهر خواندگی با تاتارستان روسیه

آذرقلم: شهرداری منطقه دو تبریز، بوستانی را در این شهر اجرا کرد که به رسم روابط دیپلماتیک با کشورهای مسلمان و همسایه منطقه و به خاطر خواهرخواندگی با شهر قازان جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه به نام این شهر نام گذاری شده است.

به گزارش آذرقلم، با اتمام مراحل اجرائی پارک قازان که دارای امکانات متعدد رفاهی است، این پارک به عنوان هدیه سبز شهرداری منطقه دو به شهروندان تبریزی، عصر دیروز با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، شهردار تبریز و جمعی از اعضای شورای شهر تبریز مورد بهره برداری قرار گرفت.

در این مراسم باقر خوشنواز، شهردار منطقه 2 تبریز با اشاره به افتتاح این پروژه اظهار کرد: پارک قازان به منظور احیای باغات قدیمی تبریز، توسعه و ایجاد فضای سبز مناسب برای استفاده شهروندان، با پنج هزار مترمربع مساحت دارای درختان کهنسال توت است که با تغییر کاربری از سوی شهرداری منطقه دو، تبدیل به پارک محله ای شده و این امر گام بلند دیگری در افزایش سرانه فضای سبز شهری بشمار می آید.

وی همچنین ادامه داد: احداث بوفه و غذاخوری، مبلمان شهری و نورپردازی، سرویس بهداشتی و ایجاد فضای سبز با کاشت چمن در دو هزار و ۵۰۰ مترمربع و انجام گلکاری در ۴۵۰ مترمربع مساحت، از اعم امکاناتی است که با صرف ۹۰ میلیارد ریال اعتبار، در پارک قازان ایجاد شده است.

وی درادامه افزود: با توجه به قرار گرفتن پارک قازان در جوار کلینیک های متعدد گلگشت و به جهت مراجعه بیماران و همراهان آنان به این مراکز درمانی، فضای این پارک می تواند مورد استفاده آنان نیز قرار گیرد.

شهردار منطقه 2 تبریز با اشاره به نامگذاری این پارک اظهار کرد: این پارک به منظور تحکیم روابط بین المللی بین جمهوری تاتارستان و جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است.