- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

20 پارک محله ای در تبریز احداث می شود

آذرقلم: شهردار تبریز گفت: توسعه فضای سبز شهری رویکرد اصلی شهرداری تبریز در سال جاری است.

مهندس ایرج شهین باهر عصر دیروز در آیین بهره برداری از پارک قازان تبریز ضمن قدردانی از پرسنل شهرداری منطقه 2 تبریز اظهار کرد: این پارک جزو معدود پارک هایی است که در زمان افتتاح و بهره برداری از آن، می توان از سایه درختانش استفاده کنیم، چرا که زمین پارک از باغ به فضای عمومی تغییر کاربری داده شده و به وجود این درختان در این پارک نمی توان ارزش ریالی گذاشت.

وی افزود: در احداث پارک ها، باید درختکاری کرد و منتظر رشد درختان باشیم که این روند چندین سال طول خواهد کشید اما در این پارک که با تملک باغ های موجود در شهر افتتاح شده، شاهد درختان چندین ساله هستیم که باید از صاحبان قبلی این املاک جهت نگهداری از درختان قدردانی کرد.

مهندس شهین باهر با بیان اینکه توسعه فضای سبز شهری رویکرد اصلی شهرداری تبریز است، ادامه داد: احداث پارک ها و فضاهای عمومی هزینه بر خواهد بود اما با این وجود لازمه زندگی در شهرهاست که شهرداری تبریز در چند ماه گذشته توانسته پنج پارک محله ای افتتاح کند.

وی همچنین ادامه داد: در برنامه بودجه سال 97، احداث 10 پارک محله ای در تبریز تصویب شده که امیدواریم با همکاری شورای شهر، تا پایان امسال، حدود 20 پارک محله ای در سطح شهر افتتاح و مورد بهره برداری قرار گیرد.

شهردار تبریز در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه شهرداری تبریز تاکنون بدون هیچ حاشیه ای اقدامات خود را پیش می برد، ادامه داد: با توجه به رکود موجود در کشور، شهرداری تبریز توانسته اقدامات موثری در شهر انجام دهد که امیدواریم این روزها همه مسئولان شهری و استانی در راستای رفاه مردم، همدلی و همکاری خود را افزایش دهند.