- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

تصاویر: کابوس آتش در دل تاریک سنندج: تصادف وحشتناک اتوبوس با تانکر نفت ۱۳ کشته برجای گذاشت/ راننده عراقی نیست!

آذرقلم: ساعت 10دقیقه بامداد امروز در تصادف اتوبوس با تانکر حامل نفت در سنندج دست کم 13 نفر کشته شدند. شاهدان عینی گزارش کرده اند که این برخورد به دلیل عمل نکردن ترمز تانکر رخ داده و پس از آن انفجاری مهیب روی داده است.

به گزارش آذرقلم، آتش این انفجارها به خودروهای حاضر در محل از جمله دو دستگاه وانت هم سرایت کرد.

به گزارش پلیس تانکر حامل 18 هزار لیتر نفت مازوت و دارای پلاک کرمانشاه بوده است. در پی این حادثه ناگوار در سنندج سه روز عزای عمومی اعلام شده است.

 این در حالی است که برخی منابع تعداد کشته شدگان را تا 16 نفر اعلام کرده اند.

این حادثه حوالی ساعت 12 شب گذشته رخ داد و اتوبوس مسافربری سنندج- تهران در بلوار دکتر حسینی سنندج بعد از خروج از ترمینال با تانکر ترمز بریده برخورد کرد و آتش گرفت. در این حادثه خودروهای سواری و باری که در نزدیکی محل آتش سوزی بودند نیز شعله ور شدند.

دادستان: پارگی شیلنگ ترمز تانکر حمل سوخت، علت اولیه حادثه تصادف سنندج

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان ضمن عرض تسلیت به بازماندگان حادثه آتش سوزی اتوبوس مسافربری سنندج از تشکیل پرونده قضایی برای این حادثه خبر داد. جوهری تصریح کرد: تانکر حمل سوخت مربوط به خود ایران بوده و اینکه گفته می‌شود تانکر و راننده آن از کشور عراق بوده است، صحت ندارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان با اشاره به تشکیل پرونده قضایی در رابطه با حادثه آتش سوزی اتوبوس مسافربری سنندج گفت: بر اساس گزارشات اولیه پارگی شیلنگ ترمز تانکرحمل سوخت علت وقوع حادثه بوده است که باید منتظر گزارش نهایی مراجع ذیصلاح باشیم.

وی بیان کرد: بر اساس گزارشات اولیه پارگی شیلنگ ترمز تانکرحمل سوخت علت وقوع حادثه بوده است که باید منتظر گزارش نهایی مراجع ذی صلاح باشیم.

جوهری خاطرنشان کرد: در این حادثه راننده و کمک راننده اتوبوس زنده مانده‌اند، اما راننده تانکر و تعداد زیادی از مسافران اتوبوس فوت شده‌اند.

عراقی بودن تانکر و راننده آن صحت ندارد 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان تصریح کرد: تانکر حمل سوخت مربوط به خود ایران بوده و اینکه گفته می‌شود تانکر و راننده آن از کشور عراق بوده است، صحت ندارد.

تصادف اتوبوس با تانکر نفت در سنندج

تصادف اتوبوس با تانکر نفت در سنندج

تصادف اتوبوس با تانکر نفت در سنندج

نمای دور از صحنه انفجار تانکر حمل سوخت در سنندج

اجساد سرنشینان حادثه اتوبوس سنندج