- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

جت آمریکایی در فرودگاه تبریز چه می کند؟/ پاسخ فرماندار تبریز + عکس

آذرقلم: ماجرای فرود یک جت امریکایی در فرودگاه مهرآباد تهران و نیز فرودگاه شهید مدنی تبریز، شایعاتی را در فضای مجازی به راه انداخت.
به گزارش آذرقلم به نقل از فارس، مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی در همین رابطه با اشاره به جزئیات فرود هواپیمای جت آمریکایی در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز گفت: این هواپیمایی آمریکایی به عنوان جت اختصاصی که در اجاره  تجار هندی می‌باشد اخیرا در فرودگاه تبریز تیکاف داشته که متاسفانه شایعات را بدنبال داشت.

مصطفی صفایی افزود: هواپیمای بوئینگ 737 در تاریخ 12 تیرماه با 8 تاجر هندی در فرودگاه بین‌المللی تبریز به زمین نشست که از مبداء فرودگاه مهرآباد به مقصد تبریز پرواز کرده بود.

صفایی با اشاره به اینکه ساعت دقیق ورود این هواپیما به فرودگاه تبریز 16:14َ بود اظهار داشت: این هواپیما با توقفی چند ساعته همان روز و ساعت 22:46َ تبریز را به مقصد بمبئی ترک کرد.

صفایی تاکید کرد: مسافران این هواپیما به عنوان تاجر و سرمایه‌گذار در تهران و تبریز حضور داشتند.

این مقام ارشد استان در حوزه حمل و نقل هوایی اضافه کرد: فرودگاه شهید مدنی تبریز به عنوان یک مجموعه بین‌المللی و عملیاتی روزانه شاهد پروازهای عبوری متعددی است که در صورت اعلام نیاز به موارد فوریتی از جمله سوخت‌گیری، نیازهای پزشکی، نقص فنی و … خدمات لازم را به این پروازها نیز ارائه می‌دهد.

این هواپیما و بوئینگ ٧٣٧ ‌که با علامت ثبت آمریکایی به تهران آمده‌اند، توسط‌ تاجر هندی، از بانک امریکایی اجاره شده است؛ این بانک در زمینه اجاره هواپیما به افراد و کشورهای مختلف فعالیت می‌کند و بیش از 1500 فروند هواپیما را در مالکیت خود داشته و به افراد و شرکت‌ها اجاره می‌دهد.

طبق اعلام سایت‌های هوانوردی، دلیل اینکه این هواپیمای خارجی، در فرودگاه مهرآباد فرود آمده است و مانند هواپیماهای خارجی و غیرنظامی دیگر در فرودگاه امام خمینی (ره) به زمین ننشسته است،‌ (VIP) بودن آن است؛ هر هواپیمای VIP می‌تواند به هر فرودگاهی درخواست فرود داده و هزینه آن را بپردازد.

این گزارش حاکی است، هم‌اکنون از فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز پروازهای خارجی به مسیرهای هامبورگ، استانبول، نجف، بغداد و مدینه و پروازهای داخلی به مسیرهای تهران ، مشهد، اصفهان، اهواز ، شیراز،  بندرعباس، عسلویه، کیش، رشت و کرمان  برقرار است.

مسافران هواپیمای جت آمریکایی در تبریز چه کسانی بودند
فرماندار تبریز با بیان اینکه هواپیمای مورد نظر متعلق به تجار هندوستانی بوده است، گفت: روز 12 تیر هواپیمای بوئینگ به شماره 737 ساعت پنج بعدازظهر در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز به زمین نشست که تنها رجیستری یا همان علامت ثبت هواپیما آمریکایی بود.

علیار راستگو در خصوص جزئیات ماجرای هواپیمای آمریکایی که در فرودگاه شهید مدنی تبریز برای چندساعتی به زمین نشسته بود، اظهار داشت: روز 12 تیر هواپیمای بوئینگ به شماره 737 ساعت پنج بعدازظهر در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز به زمین نشست که تنها رجیستری یا همان علامت ثبت هواپیمایی آمریکایی بود و در واقع این هواپیما در اجاره تجار هندوستانی بوده است.

وی افزود: طی این پرواز چهار تاجر هندوستانی به‌اتفاق آقای عزیزی مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارسیان وارد تبریز شده و برای چندساعتی در تبریز توقف داشته‌اند.

فرماندار تبریز خاطرنشان کرد: در مدت‌ زمان توقف پرواز تاجران هندوستانی به همراه آقای عزیزی با مدیرعامل پتروشیمی تبریز و پالایشگاه تبریز در خصوص بررسی امکانات و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در تبریز دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند.

وی بابیان اینکه این پرواز از مبداء تهران به مقصد تبریز بوده است، اضافه کرد: پس از اتمام دیدارها در تبریز این تجار هندوستانی ساعت 11 شب تبریز را به مقصد بمبئی ترک کرده‌اند.