- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

اختصاص 430 میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه تولید و صنعت روستایی/ جشنواره فطیر هریس و غذاهای سنتی در هریس

آذرقلم: استاندار آذربایجان شرقی در اولین همایش معرفی فرصت های گردشگری شهرستان هریس گفت: دولت برای حمایت از توسعه تولید و صنعت در مناطق محروم و روستایی 430 میلیارد تومان تسهیلات با سود 6 درصدی در اختیار ما قرار داده است که آماده واگذاری آن هستیم.
مجید خدابخش با اشاره به بازدیدهای هفتگی خود از واحدهای تولیدی و صنعتی استان اظهار داشت:  سرمایه گذاران، هیچ گونه نگرانی نداشته باشند و مدیریت ارشد استان خود را متعهد به رفع تمامی مشکلات این قشر می داند.
وی ادامه داد: تمامی مدیران استانی و شهرستانی مکلف به حمایت و احترام به سرمایه گذار هستند.


اتمام پروژه جاده تبریز – هریس- اهر، مهمترین اولویت مدیران استانی

خدابخش اتمام پروژه جاده تبریز- هریس-اهر را  یکی از مهم ترین اولویت های مدیریت ارشد استان و از مطالبات عمومی و بحق مردم عنوان کرده و افزود:  ۳۵ کیلومتر از این مسیر در چهارماه آتی سالجاری و مابقی نیز در سال ۹۸ زیر بار ترافیک خواهد رفت.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که خبر تصادفات منجر به فوت در این جاده را می شنوم، تمام بدنم می لرزد و با خود می گویم در روز قیامت، چه جوابی در پیشگاه خداوند خواهم داشت؟

بار اصلی اشتغال بر دوش بخش خصوصی
مجید خدابخش استان آذربایجان شرقی را یکی از استانهای نمونه کشور در به کار گیری بخش خصوصی معرفی کرده و عنوان کرد:  بیشترین بار اشتغال در استان بر دوش بخش خصوصی بوده و واگذاری چندین واحد تولیدی به این بخش مؤید این امر است.
وی توسعه کشاورزی در استان را در گروه خدمت صنعت به این حوزه دانسته و تأکید کرد: صنعت استان بایستی در خدمت کشاورزی باشد چرا که این حوزه  به تنهایی نمی تواند دردی از جامعه را دوا کند.
وی افزود: باید به ایجاد زنجیره های مختلف در حوزه کشاورزی، تولید و صنعت فکر کرده و با داشتن رویکرد صادراتی، به طراحی و بسته بندی محصولات نیز توجه ویژه ای داشته باشیم

جشنواره فطیر هریس و غذاهای سنتی 
استاندار آذربایجان شرقی حضور چشمگیر بازدیدکنندگان از سومین جشنواره فطیر و غذاهای سنتی هریس در روستای خشکناب را مثبت ارزیابی کرده و اظهار داشت: پارسال آمار بازدید کنندگان از این جشنواره 10 هزار نفر بوده است و با توجه به ترافیکی که در جاده ها شاهد آن بودیم، امسال پیش بینی می شود 15 الی 20 هزار نفر در این جشنواره حضور داشته باشند.
وی با اشاره به ترافیک ایجاد شده در جاده منتهی به روستای محل برگزاری جشنواره خاطر نشان کرد: مسئولان شهرستان، سیاست های مناسبی برای ایجاد و ساماندهی پارکینگ ها در این مسیر اتخاذ کنند تا مردم، بدون هیچ گونه مشکلی، بتوانند لحظات خوشی را با خانواده خود در این طبیعت بکر و زیبا سپری کنند.

صنعت روستایی الگویی برای مدیریت اشتغال در استان
خدابخش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تولید گاو صندوق و لباس در دو روستای هریس گفت: در این دو روستا نرخ بیکاری افراد صفر درصد بوده و فرد بیکاری وجود ندارد که این امر می تواند الگویی برای ما در مدیریت استانی باشد.
وی ضمن اشاره به موارد مشابه همین کار در دیگر شهرستان های استان افزود:  مورد مشابه همین اشتغال به کار در شهرستان سردرود نیز وجود دارد که صنعت تابلو فرش این شهرستان با بیشترین آمار اشتغال، شهرتی جهانی پیدا کرده و ثبت جهانی شده است.
وی وجود بوته های گل محمدی در شهرستان هریس را فرصتی ویژه برای مردم این شهرستان و استان آذربایجان شرقی عنوان کرده و ادامه داد: فرماندار باید فکری برای استفاده هرچه بهتر از گل محمدی در شهرستان هریس داشته باشد.
وی افزود: نباید فقط به درست کردن مربا از گل محمدی اکتفا کرد، بلکه باید بتوانیم از گل محمدی، اسانس و ادکلن تولید کرده و در مقابل آن ارزآوری خوبی به کشور و استان خود داشته باشیم.

خروج آمریکا از برجام و افزایش قیمت دلار تأثیری بر صنعت و تولید استان ندارد
استاندار آذربایجان شرقی در بخش پایانی صحبتهای خود ضمن برشمردن واحدهای تولیدی افتتاح شده در شهرستانهای بستان آباد، آذرشهر، جلفا و منطقه آزاد ارس، عنوان کرد: تمامی این موفقیت ها در حالی رخ داده است که خروج آمریکا از برجام و افزایش قیمت دلار را در چند وقت اخیر شاهد بوده ایم.
وی افزود: علی  رغم تهدیدهای بین المللی و تحریم اقتصادی کشور، ملت ایران با رهنمودهای رهبری وحدت خود را حفظ و به جنگ اقتصادی آمریکا رفته است.