- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

نارنجی “مس” امسال رنگ “طلا” دارد

Image result for ‫تیم مس سونگون‬‎

آذرقلم: مس سونگون ورزقان پارسال عنوان قهرمانی چهاردهمین دوره رقابت های سوپر لیگ فوتسال  باشگاه های ایران را بدست آورد ، اما مسی ها بعد از طلایی شدن در لیگ که به نوعی آرزوی چند ساله آنها بود حالا می خواهند رنگ نارنجی خود را با رنگ طلایی آسیایی نیز مزین نمایند.تیم مس سونگون ورزقان کار خود برای حضور در پانزدهمین دوره سوپر لیگ  را با یارگیری فوق العاده ای همراه نموده است ؟ این تیم برای حضوری قدرتمند در مسابقات جام باشگاه های آسیا از یک طرف و دفاع از عنوان قهرمانی اش در لیگ از سویی دیگر ، اقدام به اضافه کردن 3 بازیکن ملی پوش به ترکیبش نموده که بر این اساس اصغر حسن زاده (بهترین بازیکن سالنی آسیا)، حسین طیبی (یار کمکی) و ابوالقاسم اروجی 3 بازیکن جدید و صاحب نام مس می باشند. شایان ذکر است از بین سه بازیکن جدید حسین طیبی بازیکن تیم غیرت قزاقستان به صورت قرضی تیم مس را در مسابقات آسیایی همراهی خواهد کرد. در عین حال این تیم بازیکنان سابق خود نظیر صمیمی، مومنی، سنگ سفیدی ، فخیم، عسگری ، عزتی ، احمدی و … را نیز حفظ کرده و قرار است تا از هفته سوم رقابت های لیگ برتر به مدت هشت روز جهت حضور در مسابقات جام باشگاه های آسیا رهسپار اندونزی شود.
تیم مس روز جمعه این هفته در اولین بازی به مصاف تیم جایگزین تاسیسات دریایی می رود که هنوز نامش مشخص نیست ، این تیم دو هفته متوالی در بیرون از خانه بازی خواهد کرد که دیدار با تیم جایگزین تاسیسات پس فردا در تهران و دیدار بعدی (22 تیر) در شیراز و مقابل تیم ارژن برگزار می شود
با توجه به قرعه کشی مسابقات ، برگزاری اولین بازی این تیم در تبریز هم به پس از رقابت های آسیایی تیم مس در اندونزی بازمی گردد ؟ سونگونی ها در هفته سوم میزبان شهروند ساری هستند که این دیدار به احتمال زیاد با تعویق روبرو خواهد شد ؟ چون در تاریخ فوق نارنجی پوشان در سفر اندونزی و مسابقات آسیایی بسر خواهند برد.تیم مس سونگون به عنوان نماینده ایران در جام باشگاه های آسیا باید به اندونزی سفر کند ، این سفر دهم مرداد ماه به جاکارتا انجام می گیرد تا تیم های برتر در جریان رقابت های مقدماتی – حذفی و نهایی ، قهرمان قاره کهن در این رشته را تعیین کنند.

برنامه بازی های این تیم در پانزدهمین دوره لیگ برتر به شرح زیر می باشد :

ـ هفته اول 

* نماینده جایگزین تاسیسات دریایی تهران – مس سونگون ورزقان

ـ هفته دوم
* ارژن شیراز- مس سونگون
ـ هفته سوم
* مس – شهروند
ـ هفته چهارم
* اهورا – مس
ـ هفته پنجم
* مس – حفاری
ـ هفته ششم
* مقاومت البرز – مس
ـ هفته هفتم
* مس – آتلیه
ـ هفته هشتم
* شهرداری ساوه – مس
ـ هفته نهم
* مس – گیتی پسند
ـ هفته دهم
* مقاومت قرچک – مس
ـ هفته یازدهم
* مس – سن ایچ
ـ هفته دوازدهم
* فرش آرا – مس
ـ هفته سیزدهم
* مس – آذرخش

مروری بر تاریخچه مسابقات فوتسال باشگاهی در ایران نشان می دهد که پنج دوره مسابقات لیگ تحت عنوان ” لیگ برتر فوتسال ایران ” تا قبل از سال 1382 برگزار شده بود که به ترتیب تیم‌های پیمان ( ۲ قهرمانی ) ، استقلال (۲ قهرمانی ) و پاس همگی از تهران (۱ قهرمانی ) را کسب کردند. از سال 1382 تا روز جمعه آتی نیز 14 دوره رقابت های لیگ حرفه ای ایران را شاهد بوده ایم که در جریان آن تیم های شن سا ساوه ، تام  ایران خوردو تهران ، فولاد ماهان اصفهان ، منصوری قرچک ، گیتی پسند اصفهان و تاسیسات دریایی تهران هر کدام دو بار و تیم دبیری تبریز یک بار این عنوان را از آن خود کرده اند.

مس سونگون ورزقان که از سال 1393 از رشته فوتبال فعالیت اش را به رشته فوتسال تغییر داد همواره یکی از تیم های مدعی و دارای عنوان لیگ بوده است ؟ آنها در سال های 93 و 95 دو بار رتبه سوم را بدست آورده اند ، در سال 94 نائب قهرمان لیگ شدند و در سال 96 نیز عنوان قهرمانی این رقابت ها را کسب نمودند.

 خبرنگار: نادر عبدل زاده