- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

شیوه ی درمان اعتیاد شهر سیس منطبق با استانداردهای جهانی است

آذرقلم: رئیس اداره بهزیستی شبستر با اشاره به اینکه شهرستان شبستر دارای مراکز درمان و بازتوانی ترک اعتیاد است اظهار داشت: مرکز بازتوانی ترک اعتیاد این شهرستان دارای 600 پرونده است که در طول سه ماهه اول تنها 30 میلیون ریال یارانه درمان از محل مشارکت های مردمی پرداخت شده است.

به گزارش آذرقلم از شبستر، احد نریمانی که در جمع شورای مبارزه با مواد مخدر سخن می گفت خاطر نشان کرد: در راستای حمایت از بیماران مبتلا به اعتیاد این مبلغ به 62 نفر هزینه شده است و از 600 پرونده فعلا 287 پرونده فعال مرکز درمان و بازتوانی سرپایی در شهرستان داریم. ضمنا یک مرکز اقامتی میان مدت داریم که سال گذشته بالغ بر 750 نفر پذیرش داشت و در سال جاری نیز 380 نفر تا کنون پذیرش شده اند .

ترک اعتیاد

وی از پذیرش 104 نفر از شش استان کشور در مرکز تی سی خبر داد و اضافه نمود: در مرکز اختصاصی تی سی شمال غرب کشور که در سیس فعالیت دارد تاکنون 47 نفر تحت درمان می باشند ولی متاسفانه در سال جاری اعتباری به مرکز تی سی تعلق نگرفته است ولی در سال گذشته 520 میلیون کمک هزینه درمان به این مرکز تعلق یافته بود.

احد نریمانی به بازدید کارشناسان اعزامی از کشور های نروژ و سوئد از مرکز تی سی اشاره کرد و خاطرنشان نمود: بر اساس نتایج بازدیدهای آنها، شیوه ی درمان تی سی متناسب و هماهنگ و منطبق با استاندارد های سطح دنیا است .

رئیس اداره بهزیستی با انتقاد از عدم همکاری برخی ادارات در تجدید احداث مرکز تی سی سیس گفت: با عنایت به احداث ساختمان جدید تی سی سیس  و استعلام های انجام یافته از مبادی ذیربط متاسفانه با گذشت یک سال و نیم از این موضوع همچنان درگیر امور اداری این امر بوده که با گذشت مدت مقرر در استعلامات مزبور مجددا این 70 استعلام باید تکرار شود که مستلزم زمان خواهد بود.

رئیس اداره بهزیستی شبستر از پرداخت شش میلیارد ریال تسهیلات اشتغالی زایی برای بیماران مبتلا به اعتیاد خبر داد و افزود: این طرحی برای کودکان بدسرپرست در نظر گرفته که به این منظور از افرادی که چنین کودکانی دارند به آنها هزینه های تحصیلی پرداخت می کند.

وی اضافه کرد: با همکاری شبکه بهداشت و درمان، نیروی انتظامی و آموزش و پرورش نمایشگاه های اختصاصی در هفته ی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد و پنج هزار بروشور و سی دی پخش شد و در راستای آموزش پیشگیری از آسیب های اجتماعی و به صورت نمادین در مهد کودک ها برنامه های متنوع اجرا شد.

خبرنگار شبستر : علیرضا خوش نیت