|

آخرین عناوین:
  • تاریخ انتشار خبر :یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴ | کد خبر : 65735
  • پرینت

    آذرقلم: شهردار تبریز گفت: نیروگاه و پتروشیمی، دو منشاً مهم آلودگی هوا در شهر تبریز است. اما سازمان محیط زیست از معرفی این دستگاه‌ها به عنوان آلاینده خودداری می‌کند.

    آذرقلم: شهردار تبریز گفت: نیروگاه و پتروشیمی، دو منشاً مهم آلودگی هوا در شهر تبریز است. اما سازمان محیط زیست از معرفی این دستگاه‌ها به عنوان آلاینده خودداری می‌کند.

    به گزارش آذرقلم، شهین باهر در جلسه امروز شورای شهر تبریز که به موضوع آلودگی هوا اختصاص داشت گفت: این یک روال قدیمی است که کم‌وکاستی‌ها همیشه به پای شهرداری نوشته می‌شود. در مورد آلودگی و تخریب محیط زیست، ظاهراً همه‌چیز به ترافیک ارتباط دارد! سوال این‌جاست که نابودی باغات سردرود چه ربطی به ترافیک دارد؟

    وی افزود: باید از رفتار دوگانه پرهیز کنیم. همه باید دست در دست هم داده و منافع عمومی را ببینیم. به هیچ عنوان، به تقابل بین شهرداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی معتقد نیستم. اما واقعیت این است که باید بر اساس مستندات صحبت کنیم.

    شهردار تبریز تاکید کرد: نیروگاه و پتروشیمی، دو منشاً مهم آلودگی هوا در شهر تبریز است. اما سازمان محیط زیست از معرفی این دستگاه‌ها به عنوان آلاینده خودداری می‌کند. این خودداری باعث می‌شود، علی رغم نقش عمده آلایندگی این واحدها، شهرداری امکان اخذ عوارض از این واحد ها را نداشته باشد.

    وی با اشاره به سهم ۷۴ درصدی خودروها از تردد روزمره، گفت: این امر نشان‌دهنده نقش مهم مردم در مهار آلودگی هوا است. اما دستگاه‌های اجرایی نیز در این خصوص وظایف مهمی دارند.

    شهردار تبریز با انتقاد از انتشار و ارائه برخی آمار غلط گفت: آماری که در مورد نوسازی تاکسی‌رانی و اتوبوس‌رانی عنوان می‌شود، بعضاً صحیح نیست. از حدود ۵۳۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده، ۴۳۰۰ دستگاه نوسازی شده‌است. بعلاوه از ۸۰۰ دستگاه اتوبوس موجود در اتوبوسرانی تبریز، ۶۰۰ دستگاه  در سطح شهر فعال هستند و هم اکنون ۹۵ درصد اتوبوس‌ها تحت معاینه فنی قرار گرفته و برگ معاینه فنی دریافت کرده‌اند.

    وی روند نوسازی اتوبوس‌ها و تاکسی‌های سطح شهر را ارزشمند دانست و گفت: حتی خودروهای شخصی نیز در یک دهه گذشته کاملا نوسازی شده و به ندرت ماشین کهنه‌ای در شهر دیده می‌شود. این امر نشان می‌دهد که در کیفیت ساخت خودرو مشکل داریم.

    شهردار تبریز با اشاره به قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت گفت: براساس این قانون دولت مکلف است در جهت توسعه حمل و نقل درون‌شهری و برون‌شهری کشور و مدیریت بر مصرف سوخت نسبت به بهینه‌سازی عرضه خدمات حمل و نقل اقدام کند، اما واقعاً چقدر سهم دولت در این خصوص محقق شده است؟ سوال اینجاست که سهم بنزین از آلودگی هوا چقدر است؟ چقدر بنزین‌های‌ ما استاندارد است؟

    شهین باهر در عین حال در پایان تاکید کرد: علی رغم برخی گزارش‌هایی که سعی در مقصرساختن شهرداری دارند، دلسرد نمی شویم و کار خود را می‌کنیم.

  • برچسب ها : , , , ,
  • نظرات کاربران در "سازمان محیط زیست از معرفی نیروگاه و پتروشیمی تبریز به عنوان آلاینده های اصلی خودداری می‌کند/ در کیفیت ساخت خودرو مشکل داریم"
    Seo wordpress plugin by www.seowizard.org.