|

آخرین عناوین:
  • تاریخ انتشار خبر :سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳ | کد خبر : 63229
  • پرینت

    آذرقلم: مدیرعامل سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز با انتقاد از وضعیت تبلیغات شهری، تابلوهای مشاغل در شهر تبریز را بزرگترین مشکل شهری دانست و گفت: انبوه تابلوهای تبلیغاتی و زوائد بصری، نیازمند پیرایش هستند و اصالت شهری تبریز که عامل موثر در جذب گردشگر است احیا شود.

    آذرقلم: مدیرعامل سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز با انتقاد از وضعیت تبلیغات شهری، تابلوهای مشاغل در شهر تبریز را بزرگترین مشکل شهری دانست و گفت: انبوه تابلوهای تبلیغاتی و زوائد بصری، نیازمند پیرایش هستند و اصالت شهری تبریز که عامل موثر در جذب گردشگر است احیا شود.

    به گزارش خبرنگار آذرقلم، دکتر رضا خلیلی در مصاحبه خبری خود با رسانه های گروهی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه تبلیغات شهری و زیباسازی، از رسانه های گروهی خواست تا برای تبریز ۲۰۱۸ بیش از پیش تلاش کنند.

    Image result for ‫رضا خلیلی زیباسازی‬‎

    «زیباسازی» تنها به معنی آرایش شهر نیست

    دکتر «رضا خلیلی» با بیان اینکه زیباسازی تنها به معنی آرایش شهر نیست گفت: عناصر مختلفی به بهانه زیباسازی، در جای جای شهرها نصب می شوند غافل از اینکه راه به خطا رفته اند و بیشتر به آلودگی های بصری دامن زده اند.

    وی افزود: آرامش شهروندی در دهه های اخیر با چالش های بزرگی مواجه بوده است.

    مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری تبریز با بیان اینکه در آستانه تبریز ۲۰۱۸، بافت های واجد ارزش فرهنگی و تاریخی رسوب زدایی شوند گفت: غبار فراموشی باید از چهره آثار تاریخی و فرهنگی زدوده شوند.

    در حوزه تبلیغات شهری، بزرگترین مشکل، بحث تبلیغات مشاغل در شهر تبریز است. چرا که انبوه تابلوهای تبلیغاتی و زوائد بصری، نیازمند پیرایش هستند و اصالت شهری تبریز که عامل موثر در جذب گردشگر است احیا شود.

     

    ضرورت احیای جداره های تاریخی تبریز

    مدیرعامل سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز با بیان اینکه برای نخستین بار در کمیسیون ماده ۵ احیای «جداره‌های تاریخی تبریز» تصویب شده ادامه داد: احیای جداره‌های تاریخی مغازه‌های سنگی و سرای گرجی لر، خیابان امام حد فاصل میدان ساعت تا میدان باغ گلستان مصوب شد.

    وی گفت: خوشبختانه مشاوران طرح جداره‌های مغازه‌های سنگی را انجام دادند که در مرحله اجرایی است.

    خلیلی با بیان اینکه اکثر جداره‌ها قابلیت مرمت را دارند گفت: سرای گرجی‌لر بدنه با ارزشی در بافت تاریخی تبریز دارد که به منظور ساماندهی این مکان اقدام‌هایی در حال انجام است.

    خلیلی در ادامه از احیا و مرمت خانه تاریخی کرباسچی در خیابان امام، طرح اصلاح تابلوهای تبلیغاتی خیابان امام (حد فاصل میدان ساعت تا باغ گلستان) را از جمله مهمترین طرح های مطالعاتی و اجرایی سازمان زیباسازی برشمرد و گفت: این طرح ها آماده شده و طرح جمع آوری زوائد بصری در این محدوده به زودی اجرا می شود. تا شاهدا ارائه الگوی عینی در بافت تاریخی تبریز باشیم.

     

    شورای شهر از عمارت ساعت تخلیه می شود

    طرح انتقال دفاتر و سالن جلسه شورای شهر تبریز یکی دیگر از موضوعاتی بود که رئیس سازمان گردشگری به آن اشاره کرد.

    خلیلی با بیان اینکه خوشبختانه همه اعضای شورای شهر تبریز برای تخلیه این بنای تاریخی و فرهنگی مشتاق هستند گفت: به همت شهرداری تبریز، طرح موزه ساعت تمام شده و آماده اجراست.

    Image result for ‫زیباسازی تابلوهای مشاغل‬‎

    ضرورت توجه به المان های شهری

    رئیس سازمان گردشگری شهرداری تبریز توجه به المان ها و تندیس های شهری را ارزشمند توصیف کرد و گفت: در همین رابطه، طرح ساخت مجسمه حکیم نباتی، المان شهید حسن جنجگو (معروف به فهمیده آذربایجان) به عنوان سمبل مقاومت و چند تندیس دیگر در دست طراحی و اجراست.

     

    شهرداری تبریز عافیت طلبی برخی دیگر از دستگاهها را بر دوش می کشد!

    خلیلی با اشاره به برنامه «تبریز ۲۰۱۸» با انتقاد از برخی دستگاهها و نهادهای دیگر گفت: در مورد این برنامه، همه فقط از شهرداری توقع کار دارند در حالی که همه باید وارد میدان شوند. شهرداری اکنون عافیت طلبی برخی از دستگاههای دیگر را هم به دوش می کشد.

    وی در ادامه از رسانه های گروهی خواست تا در آستانه تبریز ۲۰۱۸ قابلیت های گردشگری شهر تبریز را اطلاع رسانی کنند و به جای بزرگنمایی برخی از کاستی ها، در جهت معرفی و تبلیغ ظرفیت های ارزشمند تاریخی و فرهنگی شهر را تلاش کنند.

    رئیس سازمان گردشگری شهرداری تبریز در پاسخ به سوال خبرنگار «آذرقلم» در خصوص نصب و راه اندازی تلویزیون های شهری بزرگ توسط برخی از ارگانهای دولتی و بخش خصوصی نیز گفت: در این مورد اخطارهای لازم برای این ادارات و سازمانها و از جمله تلویزیون شهری بزرگ نصب شده در میدان افلاک نمای تبریز داده شده  و از آنها خواسته شده برای کسب مجوزهای قانونی لازم از سازمان اقدام کنند. ضمن آنکه گشت های فنی ما در نقاط  مختلف شهر فعال هستند و هرگونه نصب سازه های تبلیغاتی غیرمجاز را گزارش کرده و اخطارهای لازم را می دهند.

    تبلیغات محیطی محرم، نیازمند فرهنگسازی و ارائه الگوی مناسب سنتی است

    مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تبریز، در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار «آذرقلم» در خصوص داربست ها و سازه های به کار رفته در نصب پرچم ها و بنرهای مربوط به عزاداری های حسینی و فقدان الگوی مناسب زیباسازی در این رابطه گفت: البته الگوی تبلیغات مذهبی نسبت به سالهای گذشته فرق کرده است. اما این امر نیازمند فرهنگ سازی و تعامل فشرده با هیأت های حسینی در زمینه استفاده از بهترین و زیباترین سازه ها و پرچم هاست. ضمن آنکه در بحث کالبد شهری باید تبلیغات محیطی را باید مورد توجه قرارداد.

    خلیلی همچنین به بحث «گردشگری ادبی» در سطح بین المللی اشاره کرد و با بیان جایگاه ارزنده این نوع گردشگری گفت: اینکه شهر پاریس به عنوان یکی از شهرهای بزرگ گردشگری در سطح جهان مطرح می شود بیشتر به خاطر «ادبیات» تاریخی این شهر است. از همین رو می توان این الگو را برای شهر تبریز هم تعریف کرد. چرا که آذربایجان با داشتن دهها ادیب و شاعر و نویسنده می تواند در این زمینه نیز پیشگام باشد.

     

    کاهش ۱۰ هزار متر مربع از فضاهای تبلیغاتی

    مدیر عامل سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز از کاهش ۱۰ هزار متر مربع از فضاهای تبلیغاتی شهر خبر داد و یادآور شد: برای ما آرامش شهروندان و تحقق ماموریت زیباسازی شهر مهم است و اصل کسب درآمد به هر بهایی نیست.

    خلیلی افزود: در حال حاضر فضای تبلیغاتی پل‌های عابر پیاده دارای پله برقی به یک سوم کاهش یافته است چرا که شهروندان باید امنیت اجتماعی داشته باشند و پل‌های عابر پیاده قابل رویت باشد.

     

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "غبار فراموشی باید از چهره آثار تاریخی تبریز زدوده شود/ شورای شهر از عمارت ساعت تخلیه می شود"
    Seo wordpress plugin by www.seowizard.org.